Klacht POSTNL: Weer niet op de afgesproken tijd mijn pakket bezorgd.

# 320262
Ramona

Steeds weer worden mijn pakketjes niet op tijd bezorgd, Het komt geregeld voor dat ze een dag later komen of op een hele andere tijd.
Nu stond er vanochtend een pakket bezorger aan de deur om 08.30 en had een ander pakket wat ook vertraagd is maar het pakket wat vandaag bezorgd zou worden weer niet.
Ik heb zelf gekozen dit pakket tussen 10.30 en 13.00 te laten bezorgen maar er is weer eens niemand geweest. Pakket werd vanochtend ook niet meebezorgd ofzo.
Word er zo moe van, zit hier steeds te wachten op pakketjes maar weet eigenlijk van te voren al dat ze standaard een dag later komen en vrijwel nooit op de afgesproken tijd.

Als je belt dan moet je maar naar de afzender bellen want dat is hun klant. Echt belachelijk. Waarom mensen de kan geven een tijd aan te geven als ze dan vervolgens niet komen opdagen.

Betere organisatie van pakketten als er in de ochtend een pakket bezorgd kan worden dan had mijn andere pakketje ook gelijk bezorgd kunnen worden. Ik wil mijn pakket alsnog ontvangen en wil ook weten wanneer want anders ben ik even naar de winkel en ja hoor heb ik hem net gemist. Daarmee heb ik dan een probleem want blijkbaar is een week van te voren bestellen niet voldoende bij postnl, terwijl het dezelfde avond nog is uitgeleverd vanaf de webwinkel.

Geachte heer/mevrouw Schoenmaker,

Ik begrijp dat onze pakketbezorger later langs is geweest dan gepland. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend voor u is dat u hierdoor uw pakket nog niet in huis heeft.

Op het internet wordt een verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Uiteraard streven wij er naar om de geplande tijdsindicatie te behalen. In de meeste gevallen is dat ook zo, maar helaas kan zich een situatie voordoen waardoor dit niet mogelijk is. De bezorger is afhankelijk van de dagelijkse hoeveelheid pakketten en de planning. Het tijdstip wat wordt aangegeven is een verwachting. Dat betekent dat de bezorger iets daar voor of daarna kan gaan langs komen. Wij registreren dan ook alle routes, en het distributiecentrum krijgt ook een melding wanneer de bezorger vervroegd of verlaat is, zodat er controle is op het feit dat de bezorgers op schema rijden. Hiermee proberen wij de dienstverlening te blijven verbeteren en een dergelijke situatie te voorkomen. PostNL Pakketten controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is.

Ik snap dat u de gang van zaken als vervelend ervaart, ik wil u dan ook mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

Thera
    PostNL