Klacht POSTNL: weigering onderzoek PostNL naar verdwenen aangetekend poststuk.

cammie

Op 17 juni is door IGLO een aangetekend poststuk aan mij verstuurd vanuit Engeland. Op 18 juni is dit poststuk bezorgd, om 17.13 echter, dit aangetekende stuk is niet door mij in ontvangst genomen.
Op onderstaande bijlage is te zien dat er is afgetekend door ene MAURITS, mij totaal onbekend. Navraag bij PostNL gadaan, verzocht een onderzoek in te stellen maar dit wordt geweigerd, dit kan alleen worden aangevraagd door de verzender, in dit geval IGLO.
Contact opgenomen met IGLO en dit verzoek bij hen neergelegd. Zij proberen verdere informatie te verkrijgen bij PostNL.
PostNL zegt dat het poststuk niet verzekerd was.

Ik wil weten van PostNL waarom ik, als ontvanger, geen onderzoek i.v.m. vermissing van mijn aangetekende poststuk kan aanvragen.
Indien de afzender geen onderzoek aanvraagt sta ik als ontvanger met lege handen.
Wie is deze Maurits? Is dit de bezorger van PostNL welke zelf voor ontvangst heeft getekend? Het is namelijk niet de eerste maal dat dit gebeurd is, er worden vaker al pakketten van tevoren gescand die pas uren later worden afgeleverd.

Dat PostNL uitzoekt waar mijn aangetekende zending is gebleven en dat de betreffende bezorger op zijn werkwijze wordt aangesproken.
Verder wil ik mijn pakket z.s.m. ontvangen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het pakket is volgens de track en trace afgeleverd en er is voor getekend, maar u geeft aan de zending niet te hebben ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u het pakket om deze reden niet heeft kunnen ontvangen. Ik heb de situatie voor u bekeken en wij kunnen in dit geval wel een onderzoek voor u starten, omdat het om een aangetekende zending gaat. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Uw e-mailadres

- De inhoud van de zending. Het is voor het onderzoek belangrijk hier zo specifiek mogelijk in te zijn.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

cammie
    Bovenstaande verzoek heb ik doorgestuurd naar Iglo klantenservice, t.a.v. Gaston Samson.
    Ik ben in afwachting van hopelijk spoedige inhoudelijke reactie.
    cammie
    Onderstaande bijlage ontvangen van IGLO.

In afwachting van onderzoek en reactie van PostNL.
    Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Helaas lukt het mij niet om de bijlage te openen, waardoor ik nog geen beschrijving van de inhoud en het uiterlijk van de brief heb kunnen toevoegen aan het onderzoek. Mijn collega van de onderzoeksafdeling neemt binnen vijf werkdagen contact met u hierover op.

cammie
Geen. PDF gestuurd met gegevens inzake het poststuk, kan PostNL niet openen? Afmetingen 16x23 cm, vensterenvelop A5 formaat. Deze casus is niet afgehandeld, poststuk nog immer zoek. PostNL beschouwt deze zaak als gesloten maar ik als ontvanger wacht nog immer op inhoudelijke reactie van PostNL en niet te vergeten mijn aangetekende poststuk. Ze doen de toezegging de zaak te onderzoeken maar doen verder niets. Ik wil dit opgelost zien. De zaak loopt nog.