Klacht POSTNL: Weigering Post NL tot actie over te gaan - formele standpunt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 321423
Gebruiker
Steen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

28-8-2018 Pakketje door afzender verzonden 3SKABA414161780
29-8-2018 Zou volgens Track and Trace bezorgd worden
29-8-2018 Post NL komt met een andere zending (andere bestelling) aan de deur, laat op zijn scherm zien dat er nog een 2e pakket moet zijn, zoekt alles na in zijn bus, maar het 2e pakket zit er niet bij. Dat is volgens de Post NL bezorger die dag het 4e pakket dat zoek is!
30-8-2018 Trac and Trace melding is nu "Bezorgmoment nog niet bekend"
31-8-2018 Melding gemaakt door mij (ontvanger) dat pakket zoek is, maar Post NL wil deze melding niet aannemen. Afzender werkt echter niet mee aan het doen van deze melding - heeft wel op 28-8 kopie van verzendslip aan mij doorgegeven.
Herhaaldelijk Post NL uitgelegd dat actie genomen moet worden en dat afzender niet mee werkt.
4-9-2018 Telefonisch advies van Post NL gekregen "aangifte te doen van diefstal door afzender"!!!
Dit gaat wel heel ver, pakket is duidelijk door Post NL in ontvangst genomen, is op verschillende momenten in het systeem geregistreerd, raakt vervolgens zoek in het Post NL systeem en dan moet ik aangifte doen tegen de afzender!

De oplossing

Uitzoekt wat er exact is gebeurt met 3SKABA414161780
Mij hierover informeert

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Maassen Steenbeeke,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Graag reageer ik op uw bericht.

    Spijtig te horen dat u uw pakket niet heeft ontvangen en dat de afzender nog niet meewerkt. Ik heb uw track&trace code bekeken en zie dat de status sinds 29-8 niet is geupdate. Hier kan door de afzender een onderzoek naar gestart worden om uit te zoeken wat hier precies de reden van is. Dit moet persé door de afzender worden opgestart bij PostNL omdat de afzender de opdrachtgever is van deze zending en eigenaar is van het pakket tot deze bij u is aangeboden. Ik hoop dat u de afzender kan overtuigen hieraan mee te werken zodat u mogelijk uw pakket alsnog kan ontvangen.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Steen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Post NL heeft NIETS gedaan om het probleem op te lossen, ze blijven op het formele standpunt staan dat de afzender (verkoper) een klacht moet indienen en dat ze dan pas in actie komen. Verkoper werkt niet mee. Pakket is op 28/8 gepost met track&trace, is bij het verdeelcentrum door de scanner gegaan, is volgens de scangegevens in de aflevering van 29/8 meegegaan naar mijn adres maar is daar niet aangekomen. Het is dan ook overduidelijk dat het pakket tussen behandeling in verdeelcentrum en aflevering zoek is geraakt. Melding trac&trace 29/8 was levering vandaag, melding trac&trace vanaf 30/8 tot nu is zelfde "Bezorgmoment nog niet bekend". Tel info Post NL: Sinds 30/8 niets aan gedaan. Ronduit schandalig dat Post NL geen actie neemt op het "verdwijnen" van pakjes onder hun toezicht.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?