Klacht POSTNL: Weinig service om een pakket te laten leveren

Poststukken

Een aangetekend pakket verzonden naar Duitsland en volgens de tracking code is het adres foutief. Dit is echter wel correct. Klantenservice gemaild en daar zegt men dat het is overgedragen aan De Deutsche Post en daar hebben ze geen contract mee dus kunnen ze niks doen? Volgens mij is Postnl toch verantwoordelijk voor de verzending? Nu is er dus niks bekend waar het pakket is. Ik moest maar afwachten tot dat het retour zou komen. Onbegrijpelijk dat niet geprobeerd wordt deze zending alsnog te laten leveren. En dan maar wachten een paar weken tot dat je een onderzoek kunt laten starten.

Dat Postnl contact opneemt met De Deutsche Post om het pakket alsnog te laten leveren voordat het retour komt

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op uw pakket naar het buitenland nog niet is afgeleverd. Ik begrijp dat er een melding is verschenen dat het adres onjuist zou zijn en kan me voorstellen dat u graag wilt dat er actie wordt ondernomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u hier meer informatie over wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd. Spijtig genoeg is het in deze situatie nog niet mogelijk om actie te ondernemen. Omdat ervaring leert dat een pakket vaak alsnog binnen een bepaalde termijn aankomt kunnen we een onderzoek starten als het pakket uiterlijk 19 september nog niet in het bezit is van de geadresseerde. Als dit het geval is dan raad ik u aan hierover contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl zodat het onderzoek in gang gezet kan worden. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Poststukken
Uiteindelijke oplossing Het pakket is nog steeds niet geleverd, verzenddatum 3 september!.