Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te lezen dat naar u verstuurde post niet is bij u is afgeleverd. Namens PostNL excuses, uiteraard is dit een nare situatie en ik kan mij indenken dat u hierover teleurgesteld bent. Graag geef ik dan ook een toelichting.
Omdat de post zonder barcode is verzonden, kan de status van de zending nooit achterhaald worden omdat er geen administratie in het distributieproces bijgehouden wordt. Daarom is het ook niet mogelijk een onderzoek naar uw zending op te starten. Ondanks dat uw post gefotografeerd is, kunnen we uw post niet volgen tijdens het bezorgproces. Wekelijks bezorgt PostNL circa 35 miljoen briefpostzendingen waarvan gelukkig maar zelden echt iets zoekraakt. Vanzelfsprekend is ieder poststuk dat niet (tijdig) bezorgd wordt, er één teveel.
Daarom is uw klacht doorgegeven aan de manager van de afdeling Postbezorging gekoppeld aan het bezorgadres om te laten monitoren of er vaker problemen voorkomen in hetzelfde gebied. Deze situatie zal met de betreffende medewerkers besproken worden en er wordt dan met extra aandacht naar de postbezorging op uw adres gekeken. U ontvangt hier geen verdere reactie op, maar wanneer wij een oorzaak vinden, ondernemen wij gepaste actie. Indien wij uw zending toch nog vinden, zullen wij deze uiteraard nog bij u bezorgen.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.
Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice