Klacht POSTNL: Wel track en trace en men kan het pakket niet zoeken.
Details
Klacht
Ik heb een pakket verzonden met track en trace op 14 januari 2023. Volgens de track en trace is het pakket op 17 januari 2023 aangekomen bij een sorteercentrum om te worden bezorgd. Het pakket ligt daar nu 27 januari 2023 nog.Contact gehad met Post NL via de chat app. In eerste instantie wordt er gezegd dat het pakket wel bezorgd is. Ik moet de verzender op de hoogte stellen. Ik ben echter de verzender en zie in mijn app dat het pakket niet bezorgd is. Als ik dit doorgeeft krijg ik te horen dat gezien de verzendwijze Post NL geen onderzoek gaat instellen naar waar mijn pakket is. Maar waarom betaal ik dan extra voor track en trace? Ik vind dat Post NL hiermee mij verkeerd heeft voorgelicht. Altijd weten waar je pakket is, neem track en trace! Ik vind dus dat Post NL in gebreke is en mij moet vergoeden voor een dienst die zij niet geleverd hebben.
Gewenste oplossing
Dat zij hun belofte waarmaken en uitzoeken waar mijn pakket is. Uiteraard kan het dan bezorgd worden.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.