Klacht POSTNL: Wel track en trace en men kan het pakket niet zoeken.

Klachtnummer
# 644409
Gebruiker
Familie Philippi
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb een pakket verzonden met track en trace op 14 januari 2023. Volgens de track en trace is het pakket op 17 januari 2023 aangekomen bij een sorteercentrum om te worden bezorgd. Het pakket ligt daar nu 27 januari 2023 nog.
Contact gehad met Post NL via de chat app. In eerste instantie wordt er gezegd dat het pakket wel bezorgd is. Ik moet de verzender op de hoogte stellen. Ik ben echter de verzender en zie in mijn app dat het pakket niet bezorgd is. Als ik dit doorgeeft krijg ik te horen dat gezien de verzendwijze Post NL geen onderzoek gaat instellen naar waar mijn pakket is. Maar waarom betaal ik dan extra voor track en trace? Ik vind dat Post NL hiermee mij verkeerd heeft voorgelicht. Altijd weten waar je pakket is, neem track en trace! Ik vind dus dat Post NL in gebreke is en mij moet vergoeden voor een dienst die zij niet geleverd hebben.

Gewenste oplossing

Dat zij hun belofte waarmaken en uitzoeken waar mijn pakket is. Uiteraard kan het dan bezorgd worden.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw verzonden brievenbuspakje. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat er sinds 17 januari geen update meer in de status te zien is. Doordat een brievenbuspakje mee gaat met de postbezorger is het wat minder goed te volgen. Het kan gebeuren dat het pakket wel is afgeleverd, terwijl dit niet in de status te zien is. Ik adviseer u om nog even navraag te doen bij de geadresseerde zelf. Omdat u heeft gekozen voor een verzendwijze waarbij niet getekend hoeft te worden voor ontvangst, is onderzoek niet mogelijk. Mocht de geadresseerde het pakket niet hebben ontvangen, kan ik wel de verzendkosten voor u vergoeden.

    Om u in dat geval zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Een bevestiging dat de geadresseerde het niet heeft ontvangen.

    - Uw IBAN en de tenaamstelling hierbij.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Familie Philippi
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Ik lees dat u nog geen reactie heeft gehad van de ontvanger. Ik wil u vragen om dit even af te wachten. Mocht het pakket inderdaad niet ontvangen zijn, dan vergoeden wij de verzendkosten.

    Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen