Klacht POSTNL: wijzigen van bezorgadres in adres afhaalpunt

M.M. Nagtzaam-boom

Hoe is het mogelijk dat een met behulp van het track en trace systeem ingevoerde wijziging van bezorgadres in een dichtstbijzijnd afhaalpunt "ambtshalve" is gewijzigd in een kilometers verder gelegen afhaalpunt. Die wijziging is ingevoerd op het tijdstip waarop volgens het track en trace systeem het pakket zich nog bevond in het stadium van , dus nog niet onderweg was! Het gevolg was dat de te belopen afstand in tijdsduur van het dichtstbijzijnde afhaalpunt vijf kwartier bedroeg, dat anders vijf minuten zou zijn geweest!

mij verklaart waarom ik geen bericht ontving over bedoelde "ambtshalve" mutatie

Geachte heer/mevrouw Nagtzaam,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afstand van uw adres tot de afhaallocatie. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb voor u achterhaald waar uw pakket is. Bij het verwerken is iets mis gegaan, want uw pakket is per ongeluk verstuurd naar een ander postkantoor. Uw zending ligt nu voor u klaar op het postkantoor aan Mereveldplein 22.

Uiteraard snap ik dat het vervelend voor u is dat u naar een ander postkantoor moet.

M.M. Nagtzaam-boom
    Geachte heer/mevrouw, ik vraag me af wat er aan mijn omschreven klacht niet duidelijk was. Ik heb van de mogelijkheid gebruik gemaakt om in het track en trace systeem op het moment dat het pakket bij PostNL was afgeleverd, de wijze van bezorging te wijzigen aangezien ik op de/het meegedeelde bezorgdag- en tijdstip niet thuis zou zijn. Voor het dichtstbijzijnde afhaalpunt had ik de mogelijkheid te kiezen voor Boekhandel Kees op het adres Middenburcht 21 in Vleuten (winkelcentrum Vleuterweide). Dat is voor mij op 300 meter loopafstand. Ik meldde me daar op zaterdagmiddag 26 januari om iets na 15:00 uur en vernam daar dat zij geen pakketdiensten meer verlenen. Toen ik het track en trace systeem thuis raadpleegde, constateerde ik tot mijn verrassing dat het pakket was achtergelaten op een andere vestiging van Boekhandel Kees en wel in De Meern op circa 3,5 km loopafstand. Daarin schuilt mijn klacht dat ik niet door PostNL ben geïnformeerd dat de vestiging van Boekhandel Kees in winkelcentrum Vleuterweide geen pakketdiensten meer verleent. Ook raadpleging op Internet van PostNL-locaties gaf het door mij gekozen afhaalpunt alszijnde nog het bruikbare afhaalpunt!
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de scangegevens erbij gezocht, maar zie daarbij geen locatie Middenburcht 21 in Vleuten staan. Daar staat steeds Mereveldplein 22 aangegeven. Maar uit uw bericht begrijp ik wel dat deze locatie er tussen stond. Heeft u daar eventueel ook een bevestiging van gekregen?

In dat geval kan ik een klacht aanmaken aangezien het wijzigen niet goed was gegaan. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Uw e-mailadres

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

De informatie die op de website staat over de locatie aan de Middenburcht 21 laat ik checken door degene die hierover gaat en zij zullen nagaan of de informatie verwijderd kan worden of niet.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.