Klacht POSTNL: Zeer belangrijke brief kwijt, na 4 weken zoeken. Geen compensatie.
Details
Klacht
Brief met track-trace verstuurd. Verkoper zei dat aangetekend niet nodig was omdat de bezorging bij beide zo snel mogelijk zou zijn. Daarom track-trace gekozen.Na 5 werkdagen was de brief nog niet verstuurd. Er is een onderzoek gestart dat nog weer eens drie weken zou duren. Terwijl het echt een zeer belangrijke brief was (aanvraag starterslening waar er niet meer veel van zijn). Het was het originele document, met allerlei belangrijke papieren er bij in.
Het maakt mij ontzettend boos dat ìk degene was die telkens contact op moest nemen, dit heeft mij in totaal €15,56 gekost. Er is geen enkele vergoeding mogelijk; alleen de verzendkosten van de brief (wat €3,95 bedraagt). Ook was er geen enkele mogelijkheid om degene die het onderzoek uitvoerde aan de telefoon te krijgen.
Ik vindt het heel erg klantonvriendelijk van PostNL hoe ze met deze situatie om zijn gegaan. Ik voelde me niet serieus genomen en heb niet het gevoel dat ze er alles aan gedaan hebben.
Gewenste oplossing
Een schadevergoeding van in ieder geval de telefoontjes die ìk helaas zelf telkens heb moeten plegen. Dit zou echt het minste zijn wat PostNL voor mij zou kunnen betekenen.Het kan zelfs namelijk zo zijn dat de koop van ons huis niet door kan gaan, omdat de post er veel te laat is. Op dat moment hebben we het over andere bedragen (financieel advies, offerte hypotheek, enz). Daar zal ik de bedragen maar niet van noemen.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.