Klacht POSTNL: Zeer belangrijke brief kwijt, na 4 weken zoeken. Geen compensatie.

Lma

Brief met track-trace verstuurd. Verkoper zei dat aangetekend niet nodig was omdat de bezorging bij beide zo snel mogelijk zou zijn. Daarom track-trace gekozen.
Na 5 werkdagen was de brief nog niet verstuurd. Er is een onderzoek gestart dat nog weer eens drie weken zou duren. Terwijl het echt een zeer belangrijke brief was (aanvraag starterslening waar er niet meer veel van zijn). Het was het originele document, met allerlei belangrijke papieren er bij in.
Het maakt mij ontzettend boos dat ìk degene was die telkens contact op moest nemen, dit heeft mij in totaal €15,56 gekost. Er is geen enkele vergoeding mogelijk; alleen de verzendkosten van de brief (wat €3,95 bedraagt). Ook was er geen enkele mogelijkheid om degene die het onderzoek uitvoerde aan de telefoon te krijgen.
Ik vindt het heel erg klantonvriendelijk van PostNL hoe ze met deze situatie om zijn gegaan. Ik voelde me niet serieus genomen en heb niet het gevoel dat ze er alles aan gedaan hebben.

Een schadevergoeding van in ieder geval de telefoontjes die ìk helaas zelf telkens heb moeten plegen. Dit zou echt het minste zijn wat PostNL voor mij zou kunnen betekenen.
Het kan zelfs namelijk zo zijn dat de koop van ons huis niet door kan gaan, omdat de post er veel te laat is. Op dat moment hebben we het over andere bedragen (financieel advies, offerte hypotheek, enz). Daar zal ik de bedragen maar niet van noemen.

Geachte mevrouw Bakker,Uw klacht op deze website heb ik met aandacht gelezen en onderzocht. Wat betreur ik het wat er allemaal is voorgevallen. En wat moet dit een frustrerende situatie voor u zijn. Om gelijk duidelijkheid te bieden: gezien het onderzoek kan ik verder niets voor u betekenen. Het vergoeden van de telefoonkosten is niet mogelijk.
    Ik zie dat mijn collega alle mogelijke opties heeft uitgevoerd en onderzocht. Onderzoek bij onze ‘Onbestelbare Stukken’ is zelf tot tweemaal toe opgestart, maar heeft tot niets geleid. Hiermee hebben we op alle mogelijke manieren geprobeerd uw pakket te vinden. Het spijt mij ook dat u zoveel last ondervindt van de vermissing van uw pakket. Ik hoop dat het nog allemaal goed komt met de koop van uw huis, ondanks deze situatie. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,
    An
    PostNL klantenservice