Klacht POSTNL: Zeer slechte dienstverlening (pakketbezorging)

Geenpakket

In de straat waar ik woon (Blazoenstraat in Tilburg) is er tussen begin december en nu veel mis gegaan met de pakketbezorging van Post NL:
- Op 7 december maakte één van onze buren melding van een pakket dat zou zijn bezorgd maar wat hij niet heeft ontvangen.
- Op 10 december maakte een buurvrouw melding van een pakket wat zou zijn bezorgd maar wat zij niet had ontvangen. Zij was gewoon thuis binnen het door PostNL aangegeven tijdsvenster maar er is niet aangebeld of een briefje achtergelaten. Na een zoektocht bij andere buren bleek het pakket bij haar voordeur achter een plant te staan.
- Een andere bewoonster in de straat geeft op 10 december aan dat haar pakket al 2 weken vermist is.
- Weer een andere bewoonster geeft aan dat er begin december een pakket is achtergelaten op een scooter die voor haar woning geparkeerd staat.
- Op 17 december heeft de bezorger op mijn eigen adres een pakket met kerstcadeaus achter een bloempot achter gelaten. Ik ben gedurende het gehele tijdsvenster dat door PostNL is aangegeven thuis geweest. De bezorger heeft niet aangebeld en geen briefje achter gelaten. Bij het indienen van een klacht bij PostNL gaven zij aan dat het pakket in de brievenbus zou zijn gedaan, wat feitelijk onmogelijk is omdat het pakket niet door de brievenbus past.
- Op 18 december zag ik bij mijn buurman 2 pakketten van PostNL aan zijn voordeur staan. Dit is ook gemeld bij PostNL.
- Op 19 december stonden er op een ander adres 2 grote pakketten met kattenvoer aan de voordeur.

Dat PostNL zijn werk gaat doen en de juiste maatregelen gaat nemen tegen bezorgers die verantwoordelijk zijn voor vermissing, verduistering of diefstal van pakketten.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw meldingen maak ik op dat de bezorging van pakketten in uw straat niet goed verloopt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard dient de bezorger bij u aan te bellen en een briefje achter te laten als hij u niet thuis aantreft. Volgens mijn informatie is het pakket met hondenvoer, waarin u in het vervolg van dit bericht over schrijft, op 3 januari bij u afgeleverd. Ik vertrouw erop dat u het pakket inmiddels in uw bezit heeft.

Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik gezien dat u inderdaad reeds via een ander kanaal contact met onze Klantenservice heeft opgenomen om uw klachten kenbaar te maken. De manager van de verantwoordelijke bezorger is op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijn/haar verantwoordelijkheid in nemen. Ik heb geen invloed of inzage in deze maatregelen en kan niet inschatten of dit direct tot ontslag zal leiden. Omdat het een intern gesprek is, ontvangt u zelf geen persoonlijke terugkoppeling. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.