Klacht POSTNL: Zeer slechte dienstverlening (pakketbezorging)

Geenpakket

Vervolg op voorgaande klacht:
- Op 28 december zou PostNL tussen 17.10 en 19.10u bij mij thuis komen voor de bezorging van speciaal hondenvoer voor mijn hond. In verband met een medische aandoening kan ik geen hondenvoer in de winkel kopen en moet ik dit online bestellen. Binnen het gestelde tijdsvak is er niet bij mij aangebeld, noch is er een briefje achtergelaten in mijn brievenbus. Nadat er niemand is komen opdagen heb ik de track en trace bekeken waarin werd aangegeven dat de bezorger aan de deur is geweest maar dat er niemand thuis was. Dit is pertinent niet waar. Ik heb een ander tijdstip voor de bezorging gekozen, echter omdat ik gewoon moet werken en PostNL alleen tijdsvakken aanbiedt onder werktijd (vanaf 16.30u) was de eerst volgende bezorgmogelijkheid voor mij pas 1 week later, omdat ik dan pas weer een vrije dag had. In de tussentijd is mijn hondenvoer opgeraakt en ik zit nu de afgelopen dagen zonder voer voor mijn hond. Of ik mijn pakket op 3 januari daadwerkelijk zal gaan ontvangen is zeer de vraag.

Op de hierboven genoemde dagen is meerdere malen dezelfde bezorger in de wijk gezien. Deze bezorger is ook meerdere keren gezien rijdend met de achterdeuren van zijn bus open. Daarbij loopt hij een risico dat pakketten uit zijn bus vallen of dat er pakketten uit zijn bus gehaald wordt terwijl hij dat niet ziet. Ik heb de betreffende bezorger op zijn gedrag aangesproken, maar daar kwam nagenoeg geen respons op.

Dat PostNL zijn werk gaat doen en de juiste maatregelen gaat nemen tegen bezorgers die verantwoordelijk zijn voor vermissing, verduistering of diefstal van pakketten.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw meldingen maak ik op dat de bezorging van pakketten in uw straat niet goed verloopt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard dient de bezorger bij u aan te bellen en een briefje achter te laten als hij u niet thuis aantreft. Volgens mijn informatie is het pakket met hondenvoer op 3 januari bij u afgeleverd. Ik vertrouw erop dat u het pakket inmiddels in uw bezit heeft.

Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik gezien dat u inderdaad reeds via een ander kanaal contact met onze Klantenservice heeft opgenomen om uw klachten kenbaar te maken. De manager van de verantwoordelijke bezorger is op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijn/haar verantwoordelijkheid in nemen. Ik heb geen invloed of inzage in deze maatregelen en kan niet inschatten of dit direct tot ontslag zal leiden. Omdat het een intern gesprek is, ontvangt u zelf geen persoonlijke terugkoppeling. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.