Klacht POSTNL: Zeer slechte dienstverlening postaal

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 384109
Gebruiker
W. P.
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Klein pakket verstuurd naar Duitsland i.v.m. retour Amazone. Verzending kostte Euro 8,70. Na een week het pakket weer thuis ontvangen, onder een enkele opgave van reden. Schandalig.

De oplossing

terugbetalen kosten

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een verzonden poststuk retour heeft ontvangen, zonder opgaaf van reden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mogelijk komt dit doordat buitenlandse postdiensten nog hogere eisen stellen aan de postbezorging dan dat wij doen. Zo bezorgt bijvoorbeeld de Duitse postdienst alleen post als de (juiste) naam van de geadresseerde op het naambordje staat vermeld.

    Ik wil in ieder geval graag een klacht melden, zodat wij kunnen bewaken of dit vaker voorkomt in dit land en daarop actie kunnen ondernemen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen en een klacht door te kunnen geven. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Op welke datum heeft u de zending verstuurd?
    - Wat is de naam en het volledige adres van de geadresseerde?
    - Stond uw eigen adres aan de voor- of achterkant van de zending? Indien mogelijk ontvang ik graag een afbeelding van de adressering van de zending inclusief de retourgegevens.
    - Wat is uw e-mailadres?

    Zodra de gevraagde informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    W. P.
    Datum
    Er kunnen geen fouten zitten in de adressering. Het adres label komt van een bedrijf uit Duitsland.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de meegestuurde afbeelding bekeken en zie al wat de reden is. Uw adres staat namelijk op de plek waar doorgaans het adres van de ontvanger hoort te staan. De afzender hoort of op de achterkant of op de linker bovenhoek te staan. Ik wil u dan ook adviseren om dit aan te passen. Zie evnetueel https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/?searchResult=position2 voor meer informatie over de adressering.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W. P.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik word het bos ingestuurd met het gegeven dat de Duitse Post streng is in het hanteren van de "regels". Ten eerste heb ik het adres van een Duits bedrijf en ten tweede had de winkel waar ik mijn postzegel kocht en mijn pakket inleverde, mij hierop moeten wijzen. Post.nl baseert in feite het standpunt op het gegeven dat de "standaard" consument alle regels moet kennen voor verzending van pakketten naar het buitenland. Post.nl zou er goed aan doen wat meer rekening te houden met het belang van hun klanten en er voor te zorgen dat er op een correcte manier wordt gecommuniceerd met de klanten, vooraf en achteraf!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen