Klacht POSTNL: Zeer slechte klantenservice en bezorgers van PostNL

MB*1985

Beste PostNL,Hierbij dien ik een klacht in.Ik heb een pakket uit het buitenland besteld. Ik heb in de app melding gekregen dat het pakket onderweg op Zaterdag 16 september afgeleverd gaat worden. De Track code is; 3SLGAT1960419. Ik ben daar voor thuis gebleven. In de app stond dat het tussen 11:00- 14:30u afgeleverd zou worden. Gewacht tot 19:30 u daarna de hoop opgegeven. De volgende dag kreeg ik in mijn app een melding dat mijn pakket toch bezorgd zou zijn om 12:06u. Dit vond ik erg raar omdat ik helemaal geen bezorger aan de deur heb gehad. Toch bij de buren navraag gedaan en die hadden niets. In mijn brievenbus lag ook geen Postnl briefje. Dan 18-09-2017 de klantenservice gebeld, na 25 min gewacht te hebben kreeg ik van de dame te horen dat dit n fout van de bezorger was en dat ik nog 5 dagen moest wachten omdat het alsnog geleverd zou kunnen worden. Moest van mevr. 21-09-2017 terug bellen om navraag te doen. Donderdag gebeld, die dame heeft verzoek doorgestuurd om onderzoek te starten. Van deze mevr. moest ik de volgende dag maar terug bellen omdat ze dan pas wel wat weten. Donderdagmiddag kwam ik de bezorger tegen bij het boodschappen doen heb hem hiermee geconfronteerd en was verbaasd maar hij was blijkbaar 4 weken vrij op vakantie en hij zei dat hij dat niet geweest is, maar dat er een tijdelijke bezorger was die veel fouten heeft gemaakt.Vrijdag middag weer gebeld en kreeg ik te horen dat de bezorger het pakket in de brievenbus gestopt heeft.Dit klopt niet,dit heb ik zelf na gekeken omdat ik beveiligingscamera's voor mijn huis heb hangen.Camerabeelden bekeken en daar is geen pakketbezorger te zien.Kortom er zijn leugens aan de teamleider zijn verstuurd.Dit ook vrijdag verteld aan klantenservice en die vertelde dat door PostNL contact is opgenomen met de verzender en dat de onderzoeksafdeling ervoor zorgt dat mijn pakket voor 02-10-2017 alsnog geleverd werd.Nou heb geen Pakket gehad. Ik wil graag weten hoe het kan dat niemand mijn duidelijke info kan geven en dat ik niet telkens het verhaal krijg dat ik contact moet opnemen met de verzender.De verzender zit in het buitenland en die wil niets voor mij doen omdat POSTNL heeft aangegeven dat het pakket afgeleverd is. Ik wil dat mijn pakket geleverd wordt anders ben ik genoodzaakt om aangifte van diefstal te gaan doen tegen (bezorger) postNL bij de politie. Waar is mijn pakket ? Tevens kan ik videobeelden hier plaatsen en telefoongesprekken die ik heb gevoerd.Graag zsm reactie van u aub !

Mijn pakket afleveren
Excuses van de bezorger
Compensatie voor de vele gemaakte telefoonkosten

Geachte heer, mevrouw Bounour,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het een kwalijke zaak dat u dit pakket niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat hier een melding van is gemaakt, maar dat hier verder geen bijzonderheden uit zijn gekomen. Omdat dit een pakket is waarvoor niet getekend hoeft te worden is verder onderzoek niet mogelijk. Ik kan u in dit geval enkel adviseren om contact op te nemen met de afzender van het pakket.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

Beste Annet,

Helaas vindt ik dat geen goede oplossing. Ik ben nu al ontvanger de dupe en er wordt gezegd zoekt u het maar uit. Ik heb een bestelling geplaatst met track code, uw bezorger geeft aan dat het bezorgd is, nadat ik het nagekeken heb op camerabeelden constateer ik dat de bezorger liegt en helemaal niet is geweest! Helaas doet post.nl hier dus niets mee wat mij erg verbaasd! Ik heb hier ook melding over gemaakt maar krijg ook helemaal niets te horen hierover. Ik moet zelf telkens hier actie op ondernemen. Dit is zeer klantonvriendelijk !! De verzender geeft bij mij aan dat het pakket geleverd is en doet verder niets meer voor mij ! Ik wil graag dat u maar contact op neemt met de verzender en alsnog regelt dat ik mijn pakket ontvang want ik ga niet dubbel betalen. Ik heb niet het gevoel dat ik erg serieus genomen wordt door Postnl en ga hier ook zeker bij Consuwijzer en het A.C.M. hier ok deze klacht duidelijk kenbaar maken omdat het nu niet de eerste keer is dat het gebeurd bij jullie maar de zoveelste keer !
    MB*1985
    Graag ontvang ik alsnog mijn pakket
    Geachte heer, mevrouw Bounour,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat dit niet de uitkomst is waar u op had gehoopt.

Volgens onze gegevens is het pakket op uw adres bezorgd. Omdat er niet voor ontvangst getekend hoeft te worden kunnen wij niet achterhalen waar uw pakket nu is.

Het spijt mij te horen dat de afzender niet reageert. Ik hoop dat u toch met diegene tot een oplossing kunt komen.

Yoeri
    PostNL

MB*1985
Niets, Postnl heeft geen oplossing geboden, ze schuiven het probleem af. Ik ben en mijn pakket en geld kwijt helaas. Voor mij voorlopig geen Post.Nl meer. Ik ga nog een poging wagen en dat is de chauffeur zelf er op aanspreken en uiteraard ga ik nog aangifte doen bij de politie van diefstal door Post.NL