Klacht POSTNL: Zeer slechte klantenservice

helenabir

Op 12 mrt heb ik een pakket verzonden naar Dublin. Op 26 apr was het nog niet bij de ontvanger, dus heb ik een onderzoek laten instellen door PostNL. Dit verliep al vanaf het begin zeer slecht. Ik werd nergens van op de hoogte gehouden en moest zelf steeds meermaals bellen en mailen met PostNL om iets van een reactie te krijgen. Op 8 juni kreeg iets te horen over het pakketje. Het was gevonden, maar lukte niet om het pakketje op het adres van de ontvanger af te leveren. Ik ben weer blijven mailen en bellen en kreeg op 1 aug het antwoord dat het pakketje weer in NL was. Op 16 aug kreeg ik het pakketje ineens weer thuisbezorgd. Ik heb vanaf 17 aug weer meerdere mail gestuurd om te vragen hoe het nu verder moet, maar daar heb ik tot op heden nog niets over gehoord. Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met PostNL. Toen ik de barcodes van het pakketje, bleek dat 1 van de 2 codes over een totaal ander onderzoek van een andere persoon ging. Verder kon de medewerker niets vertellen

Als het pakket in Dublin bij de ontvanger is.
Als ik een compensatie krijg voor de gang van zaken.
Als ik niet eindeloos hoef te bellen en mailen naar PostNL om een reactie te krijgen.

Geachte heer H.F.C. Birnie,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de service van PostNL. Dat spijt mij te horen.

Door middel van de track&trace-codes die u mee stuurde heb ik gezien dat er reeds twee onderzoeken opgestart zijn naar deze pakketten. Ik kan u hierover helaas op dit moment geen informatie geven. Ik raad u aan contact te houden met de behandelaars van deze onderzoeken. Zij kunnen u hierbij verder helpen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Jonna

Klantenservice PostNL
    helenabir
    Ik heb inmiddels toezegging gekregen dat de verzendkosten gecompenseerd zullen worden. Maar mijn klacht gaat over het feit dat er niet gereageerd wordt op mijn mails en telefoontjes. Dan vind ik het vreemd dat de 'oplossing' is, dat ik weer zelf contact moet opnemen. Maar dat is juist hetgene wat totaal niet goed gaat!
    Geachte heer, mevrouw Birnie,

Het spijt me om te vernemen dat dit niet soepel is verlopen hiervoor bied ik u mijn excuses aan. Ik zie dat hier intern al een melding van is gemaakt. Een buitenlands onderzoek kan echter maximaal 2 tot 3 maanden duren. Ik ben blij dat er inmiddels contact met u is opgenomen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet