Klacht POSTNL: Zeer slechte klantensevice en ontwijken van verantwoording van levering en transport.

Status
happy Niet opgelost
Klachtnummer
# 357438
Gebruiker
Kraftymedia
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Post.nl heeft pakket verloren. Geen enkele moeite gedaan om het te vinden. Op de laatste dag van de termijn een onderzoek ingesteld dit was 8 dagen later. We zijn ruim 2 maanden verder. Als ontvanger sloeg ik alarm want er was duidelijk iets mis. Dat zagen zij ook maar ze wilden pas iets doen als de verzender dat meld, toch vreemd want er ging iets mis in het proces. Geen excuses, geen vergoeding en 175 euro verliespost voor mij. Laconiek en onverschillig geholpen. Dit nadat ik al meerdere klachten heb gestuurd met pakjes die voor de deur achter gelaten worden. Bestuurders die niet naar 1 hoog willen komen. Pakjes die afgemeld worden maar nog niet bezorgd zijn. Pakjes die bij de buren worden bezorgd terwijl jij thuis bent. De lijst gaat door en door. Ik ontvang en verstuur veel en 95% gaat goed. Maar als het mis gaat doet post.nl niets voor je. Ik heb niet het gevoel dat post.nl mij serieus neemt terwijl ik een goede klant, ben 3 a 4 pakjes per week verzend en 4 a 5 ontvang.

De oplossing

Ontvangers rechten geven en niet pas klachten aannemen als de verzender alarm slaat.
Post.nl hoort verantwoordelijk te zijn voor transport en niet ik als er iets mis gaat. Als ontvanger en verzender heb je geen rechten. als het niet aangetekend verzonden word is post.nl niet verzekerd en ben je je pakje kwijt. Het probleem is dat dit niet verteld word op het postkantoor of bijv bij de gamma. Er word gezegd met track and trace kan je het pakket altijd volgen en komt het altijd aan.
Ik vind het vreemd dat post.nl niet verantwoordelijk is voor het transport.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Erg naar dat u uw pakket destijds niet heeft ontvangen. Ik zie dat het om een onverzekerde zending gaat die is blijven hangen in het verzendproces. In zo'n geval is het echt aan de afzender om een onderzoek te starten. Dat is omdat de afzender betaald heeft voor de verzending en daarmee de klant is van PostNL.U heeft de afzender betaald voor de inhoud en de verzending en bent daarmee de klant van de afzender. Vandaar deze procedure. Als uit het onderzoek blijkt dat het pakket vermist is kan bij een onverzekerde zending de inhoud spijtig genoeg niet vergoed worden. Alle informatie over de verzendopties en de bijbehorende tarieven kunt u vinden op onze website. https://www.postnl.nl/versturen/

    Als er klachten zijn over de bezorging zoals bijvoorbeeld het onbeheerd achterlaten of als een bezorger weigert om naar boven te komen kunt u als geadresseerde wel een klacht laten registreren. PostNL gebruikt deze klachten om de service in de toekomst te verbeteren. Ik raad u aan deze klachten vooral te blijven melden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice



Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kraftymedia
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt geen oplossing geboden. de verzender heeft uiteraard ook contact opgenomen met post.nl. Post.nl doet niets om het op te lossen. Ook het zoeken naar het pakket hebben ze halfslachtig gedaan en op het allerlaatste moment dat ze dat konden doen. Post.nl zei dat zolang bedrijven als bol.com tevreden zijn zij dat ook zijn. Particulieren geven ze niets om. Zeer slechte service en een walgelijk bedrijf. de schade heb ik met de verzender moeten delen en nogmaals, vanwege totale nalatigheid van post.nl. les 1 altijd verzekerd versturen. wat ik gek vind want zij horen verzekerd te zijn. les 2 verzend nooit met post.nl
Status
niet opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen