Klacht POSTNL: Zeer slechte service, afhandeling een grote teleurstelling!

sad Niet opgelost
George159!

Ik heb gisteren nadat ik de betaling van de ontvanger had gekregen en de manier van verzending had afgesproken met de ontvanger, € 6,50- betaald via internet betaling, het pakket netjes veilig en goed in noppenfolie ingepakt, netjes en onbeschadigd bij het postagentschap ingeleverd voor verzending. Krijg ik vandaag het bericht van de ontvanger dat Post.nl het pakket terug naar mij stuurt, dus ik neem contact op met Post.nl waarbij ik te horen krijg dat zij het pakket beschadigd hebben en ze het pakket terug naar mij zenden en ik het zelf maar met de ontvanger moet afhandelen! Ik heb hun erop gewezen dat ik A: niet meer de eigenaar ben dus het pakket naar de ontvanger moer, B: Ik € 6,50 betaald heb aan Post.nl en ik ervan mag uitgaan dat zij het pakket voorzichtig bezorgen. Daarbij hebben zij door de betaling van € 6,50- de verantwoordelijkheid op zich genomen om dit pakket netjes en onbeschadigd te bezorgen! Ze willen zich beroepen op het feit dat we dan maar een verzekering hadden moeten afsluiten, en vinden dat zij nergens verantwoordelijk voor zijn en ze weigeren ondanks dat ik niet meer de eigenaar ben het pakket bij de ontvanger af te leveren!

Het product alsnog bij de nieuwe eigenaar word afgeleverd, de nieuwe eigenaar de schade vergoed krijgt, een GROTE verontschuldiging van Post.nl naar de ontvanger en naar mij!

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verzonden pakket. U heeft het pakket retour ontvangen, omdat het pakket waarschijnlijk tijdens transport beschadigd is geraakt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens mijn gegevens is uw klacht middels een andere weg geregistreerd, zodat dergelijke situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden. PostNL Pakketten gaat zo zorgvuldig mogelijk om met uw bezittingen. Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Bijvoorbeeld als uw pakket in de vervoerscontainer onderop de stapel terechtkomt met zwaardere pakketten bovenop. Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden, heeft u helaas geen recht op schadevergoeding van PostNL. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een schadevergoeding dan kan dat vanaf € 1,65 extra.

George159!
Post.nl blijft erop hameren dat het product niet verzekerd was, maar er bestaat ook nog zoiets als zorgplicht en dat een product niet verzekerd was wil nog niet zeggen dat het vogelvrij verklaard mag worden en zij er ongestraft mee kunnen doen en laten wat ze willen! Post.nl heeft de zorgplicht verzaakt door een product dat uit stevig eikenhout gemaakt was, dik ingepakt in kranten, noppenfolie, (dubbel) en een grote stevige plastiek zak en met brede bruine tape omwikkeld! Daar moet je al flink je best doen om dat kapot te maken! Ik accepteer dit standaard antwoord van Post.nl niet en wil nogmaals dat het product zoals afgesproken en voor betaald afgeleverd gaat worden bij de ontvanger en deze zijn kosten van € 7,50 en € 6,50 verzendkosten vergoed krijgt van Post.nl