Klacht POSTNL: Zending in brievenbus

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 384026
Gebruiker
David
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In anderhalf jaar tijd 5 pakketjes gehad met de melding 'Zending in brievenbus' volgens de track en trace code. Van deze pakketjes kwamen er 3 een paar dagen later pas binnen en de andere zijn nooit gekomen. Bij de eerste die niet aankwam contact gezocht met Postnl en het antwoord was simpelweg; ja maar het systeem zegt dat het is bezorgd. Bij de 2e onbezorgde niet eens meer geprobeerd.

De communicatie van Postnl is simpelweg niet altijd eerlijk, van andere pakketjes die soms te laat zijn krijg ik gewoon een melding dat hij is vertraagd. Ondanks dat dit vaker gebeurt dan dat ik zou willen is dat in ieder geval een eerlijk bericht.

Ik vermoed dat de vroegtijdige melding dat een pakket is geleverd door de bezorger komt. Dan kan hij of zij in ieder geval nog in z'n terminal zeggen dat het pakket bezorgd is binnen de termijn en de volle vergoeding voor de bezorging krijgen. Daarna is het dus maar hopen dat desbetreffende bezorger de opvolgende dagen nog tijd of zin heeft om het alsnog te bezorgen.

De oplossing

Niet alleen voor mij, maar voor iedereen. Monitor de bezorgers beter, eerlijkere communicatie, en evalueer je bedrijf eens. Zoveel klachten komen niet uit het niks, wellicht weer overwegen om bezorgers in vaste dienst te nemen ipv al die particulieren die totaal geen binding hebben met het bedrijf of beroep.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. U geeft aan dat uw zendingen niet bezorgd zijn of met vertraging aankomen, terwijl Track & Trace aangeeft dat de zendingen al afgeleverd zouden zijn. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Een enkele keer kan het gebeuren dat er per abuis een verkeerde scan wordt gemaakt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat deze situatie structureel wordt. Ervaring leert dat een zending in uw situatie vaak alsnog aankomt. Als dat niet het geval is dan raad ik u aan om de afzender in te lichten. De afzender is onze klant/opdrachtgever en kan als een klacht melden bij ons of eventueel een onderzoek starten. Op die manier kan de situatie besproken worden met de verantwoordelijke medewerker(s) en indien nodig verder onderzocht worden. De verzender kan u vervolgens van een oplossing voorzien. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
David
Datum
Uiteindelijke oplossing Geen nuttige reactie ontvangen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry