Klacht POSTNL: Zending kapot aangekomen

Miranda88

Ik heb via jullie een pakket verzonden. Nou kreeg ik van de ontvanger een mail dat de naaimachine die is verzonden kapot is aangekomen. De zijplaat is gebroken. Er stond duidelijk BREEKBAAR op de verpakking en ook was de inhoud zichtbaar en nog presteren jullie het om er niet voorzichtig mee om te gaan en spullen te slopen ! Vervolgens krijg ik een bericht van jullie terug 'eigen schuld, had je hem maar moeten verzekeren' . Onacceptabel !! Dus jullie kunnen je klanten niet verzekeren pakketten heel te laten aankomen, tenzij jullie extra geld ontvangen verzekerde levering. Ik verstuur mijn pakketten niet meer via jullie, hele slechte zaak !

Geachte mevrouw Koning,Ik vind het erg vervelend voor u dat uw zending beschadigd is aangekomen bij de geadresseerde. Mijn excuses voor het ongemak. PostNL Pakketten gaat zo zorgvuldig mogelijk om met uw bezittingen. Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Bijvoorbeeld als uw pakket in de vervoerscontainer onderop de stapel terecht komt met zwaardere pakketten bovenop. Helaas als een pakket zonder aanvullende dienst is verstuurd is er geen mogelijkheid op een schadevergoeding. Ik wil u adviseren om uw zending aangetekend op te sturen, u betaald dan €1,30 meer maar uw zending is dan tot €500 verzekerd.Met vriendelijke groet,Lotte
    Miranda88
    Dus je moet extra betalen omdat jullie niet normaal met paketten om kunnen gaan ? Hoe belachelijk is dat. Slechte service, slecht bedrijf. Mijn vriend is werkzaam in 1 van jullie sorteercentrums. En ik weet heel goed hoe het er daar aan toe gaat. Nergens word zuinig mee om gegaan. Alles word gewoon op een kar gegooid. Dus er word helemaal niet zorgvuldig met paketten omgegaan. Dikke bullshit wat u hier verkondigd. Helaas heb ik het nu zelf ondervonden en verstuur nooit weer iets via jullie.
    Geachte mevrouw Koning, Pakketten worden machinaal gesorteerd. Het komt jammer genoeg wel eens voor dat een zending hierdoor beschadigd raakt. Dit heeft niet te maken met het feit dat een zending wel of niet verzekerd is verstuurd. Alle zendingen worden gewoon gelijk behandeld. PostNL bied de service om een zending met verzekerservice te laten verturen zodat wanneer een zending beschadigd of vermist raakt er recht is op een eventuele schadevergoeding. Helaas kunnen we in dit geval niets voor u betekenen en wil u uiteraard onze excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.Met vriendelijke groet,
    Irene