Klacht POSTNL: Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 167929
Gebruiker
Pascalle
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Afgelopen week een bestelling gedaan bij een webshop, deze is vrijdag middag afgeleverd aan postnl. Voor een bezorging gekozen in het weekend aangezien ik door de week druk ben met werk en andere zaken.

Hiervoor heb ik dus contact opgenomen met hun klantenservice. Dit aangezien het andere pakket (wat van dezelfde afzender afkomt en op hetzelfde tijdstip is afgeleverd bij postnl) wel gewoon vandaag bezorgt kan worden... Krijg ik als reactie van de klantenservice: "Hieronder zie ik staan waar het pakket allemaal gescanned is. Heeft u een klein momentje mevrouw?" *wordt in de wacht gestopt* "Uw zending is inderdaad vertraagd en zal aankomende dinsdag bezorgt worden, we verzoeken u geduld te hebben."

Maar waarom dan? Hier blijkt mevrouw geen reactie op te hebben, ondanks dat er gezien kan worden waar het pakket zich bevind. Nu komt mijn pakket dus Dinsdag wanneer ik niet thuis ben.

"Sure we can('t)"

Update 1: het is dinsdag en hier zou ik na de 1e bezorg oging kunnen opgeven het pakketje zelf te willen ophalen. Dit gaat hem echter niet worden omdat postnl heel leuk het pakketje te laat opnieuw gesorteerd heeft en de bezorging morgen pas zal plaatsvinden ( of dat echt zo is zullen we zien..)

Update 2: woensdag bezorg poging niet door gegaan. Ze hebben hem maar weer terug gestuurd naar de zender zonder hier enige melding over te sturen. De zender heeft mij keurig een mailtje gestuurd en heeft het pakketje direct weer afgeleverd bij postnl. Hopenlijk kunnen deze incompetente kippen het nu wel..

De oplossing

Fix het sorteer systeem en doe op zn minste moeite bij de 2e poging het goed te doen wanneer je het de 1e x verpest hebt.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Meijer,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me heel erg dat u tot op heden uw pakket nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses voor de overlast.

    Ik zie dat uw pakket zich op dit moment nog in het sorteerproces bevindt, deze is nog niet bij u aangeboden. Mocht uw pakket uiterlijk zaterdag 21 mei nog niet bij u zijn afgeleverd dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender die kan vervolgens contact met ons opnemen om een onderzoek te starten naar dit pakket.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Pascalle
    Datum
    Uiteindelijk heeft de webshop het pakketje opnieuw moeten verzenden. Wel interessant om te zien dat ik sneller een reactie van postnl krijg op een externe website dan op hun eigen website zelf.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pascalle
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen