Opgelost door POSTNL: zending retour na weken in vakantie periode

Rubenvan der waard

Tijdens de vakantie is er een pakket uit China bezorgd op het lokale afhaalpunt. Deze ochtend (15-8) is dit blijkbaar retour gegaan naar China, zo kreeg ik in de middag te horen toen ik het dacht op te gaan halen. Gebeld met PostNL, en daar gestuit op de standaard melding dat het retour afzender is en men er niets meer aan kan doen.
De dame aan de telefoon meende ook nog mij erop te moeten wijzen dat ik maar moest weten dat PostNL een termijn van 2 weken hanteert, en dat ik mijn bestelling niet voor de vakantie had moeten plaatsen.
Dat de medewerkers niets aan het beleid kunnen doen begrijp ik, maar een wat menselijkere benadering was wel op zijn plaats geweest.
Die 2 weken staat niet op het bericht dat ze voor je achterlaten. Dus ook geen trigger voor diegene die de post verzorgd.
En ondanks een barcode op het pakket, en nog in Nederland, kan er niks meer gedaan worden.

langere bewaar periode tijdens de vakantie periodes.
meer gezond verstand gebruiken, combinatie van vakantieperiode en pakket uit China, zou er wat soepeler met de regels omgegaan kunnen zijn.
Als het pakket nog in Nederland is, onderscheppen en alsnog bezorgen.

POSTNL is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Rubenvan der waard
    pakket volgende dag alsnog geleverd