Opgelost door POSTNL: Zending spoorloos???

angry Opgelost
Ronald259

1 van de twee zendingen uit Australie nog steeds niet ontvangen. Laatste status is dat het onderweg is van lokaal kantoor (Out For Delivery
Your order has reached the destination country and is now out for delivery. ) (7 Juli) ligt. Men zal wel weer onterecht kosten berekenen want ze weten niet verschil tussen Australische dollar en Euro. Al eerder gebeurt en dan krijg je niet alles vergoed wat onterecht in rekening is gebracht.

Zending ontvangen

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw pakket uit Australië nog niet afgeleverd is. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten waar het pakket zich bevindt en wanneer u hem zult ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezocht in ons Track & Trace systeem. Ik kan enkel afgaan op de informatie uit ons eigen interne Track en Trace systeem en kan informatie niet baseren op Track en Trace gegevens van de afzender of andere internationale Track en Trace pagina’s. Het pakket bevindt zich bij onze inklaringsafdeling en is nog niet verwerkt. Ik kan niet inschatten wanneer het pakket afgeleverd zal worden, mijn excuses. Door de coronamaatregelen zijn pakketten naar en vanuit het buitenland soms langer onderweg.

Ik raad u aan af en toe de status te controleren via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Het klopt dat u nog geen informatie kunt vinden als u op dit moment de status op deze website probeert te bekijken, want de zending is nog niet verwerkt.

Indien de levering van uw pakket te lang op zich laat wachten dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met de verzendende postdienst in het land van verzending en kan daar eventueel een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop, u heeft de afzender betaald. Hij of zij kan u verder helpen met een oplossing. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Ronald259
Vandaag eindelijk de zending ontvangen, heeft dus een maand erover gedaan om van douane naar mij toe te komen, terwijl een andere zending die op dezelfde dag was besteld en zelfde moment in Nederland aankwam binnen een week was bezorgd.