Opgelost door POSTNL: Zending uit China zomaar retourneren

Anoniem

Twee pakketten uit China laten komen, waarna deze via Duitsland Nederland binnen zouden komen. Het eerste pakket kwam volgens Deutsche Post 29-01 binnen, en het tweede pakket 30-01. Het tweede pakket werd 31-01 'netjes' thuisbezorgd (de bezorger gooide het de trap op terwijl er een smartphone in zat). Het eerste pakket bleef onvindbaar. Omdat het een internationale trackingcode betrof kon PostNL hier niets mee om de status te achterhalen. Maandag 04-02 toch nog maar een keer gebeld, en werd (telefonisch) geholpen door een medewerker die bereid was naar een oplossing te zoeken om het pakket toch te achterhalen. Nadat zij op postcode en huisnummer zocht wist ze mij te vertellen dat vrijdag 1-2-2013 om 12.01 geprobeerd was het pakket te bezorgen, maar dat het geweigerd werd. Er waren rond die tijd 4 personen thuis welke allemaal geen bel of iets gehoord hebben. Omdat het pakket geweigerd was, was het inmiddels onderweg terug naar Duitsland! PostNL kan hier niets meer aan doen, en nu dan?

Het is voor mij nog onduidelijk hoe dit kan worden opgelost, misschien compensatie voor de extra gemaakte kosten, maar ik meld dit ook om het probleem onder de aandacht te brengen en te voorkomen dat dit in de toekomst weer (of bij anderen) voor komt.

Geachte heer van der Gaag,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat een aan u gerichte zending onterecht retour is gezonden. Het spijt me dit te horen.Graag zou ik voor u nakijken wat de reden is van deze retourzending. Daarom zou ik u willen vragen de barcode van de zending door te geven via het klachtkompleet formulier op deze site.Zodra ik deze van u heb ontvangen ga ik een klacht voor u aanmaken, zodat de chauffeur wordt aangesproken.Het is echter aan de afzender om een onderzoek te laten starten en de verzendkosten vergoed te krijgen.Ik bied u namens PostNL mijn excuses aan voor het ontstane ongmak.Met vriendelijke groet,Iteke
    Anoniem
    Ik heb nooit een barcode kunnen krijgen na herhaaldelijk bellen en twitteren naar PostNL. Ook denk ik niet dat ik de groothandel zo ver krijg om een onderzoek te starten, vanwege het moeizame contact ivm de grootte van het bedrijf en de taalbarrière(+Chin. nieuwjaar=vakantie). Het zou zomaar kunnen dat ze mij gewoon weer laten betalen voor de verzendkosten. U kunt zich voorstellen dat dit voor mij nogal onrechtvaardig voelt, aangezien het pakket door schuld van PostNL retour is gestuurd.
    Anoniem
    (Tekens waren op) Ik heb zelf de verzendkosten betaald, en het lijkt mij dan ook niet bijzonder efficiënt om deze via een Chinese groothandel op jullie te verhalen. Als het bedrijf al meewerkt, zie ik het wel gebeuren dat dit maanden gaat duren. Nu zal ik ook nog enkele weken zoet zijn terwijl ik het pakket al een week in huis had kunnen hebben. Ik hoop dat u dit begrijpt en dat er een misschien een andere manier is om dit probleem op te lossen.Met vriendelijke groet,Tim van der Gaag
    Geachte heer van der Gaag, Zoals ik in ons telefoongesprek heb aangegeven is gebleken dat de adressering op het pakket onjuist was, waardoor de zending retour is gestuurd.
    Nogmaals excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Iteke
    Anoniem
    Netjes gebeld door PostNL met de bovengenoemde verklaring. Fijn dat er in ieder geval iets meer duidelijkheid is. Wel blijft het vreemd dat de bezorger kennelijk geprobeerd heeft het pakketje bij een garagebox te bezorgen. Probleem is verder ook niet echt 'opgelost'.