Klacht POSTNL: Zending uit Tsjechië

Klachtnummer
# 182090
Gebruiker
kcs2000
Datum
1 reactie

Details

De klacht

RR262981290CZ het track and trace nummer welke ik van mijn leverancier heb ontvangen. Nu kan iedereen wel raden, uit welk land mijn pakketje vandaan komt, precies CZ in de tracking code staat voor Czech Republic.
En Wat stuurt Postnl? Een brief waarin staat te lezen dat mijn zending van buiten de Europese Unie komt. Nu hoef ik dat natuurlijk niet uit te zoeken, want als je een beetje op school hebt opgelet, weet je dat Tsjechië al sinds 2004 in de Europese Unie zit. Bij Postnl werken er klaarblijkelijk personen die minder goed hebben opgelet, toen ze nog in de schoolbanken zaten.
Al met al, je komt geen steek verder met de klantenservice, en navraag bij de douane resulteert in een diepe zucht, met de boodschap; ja dat is Postnl, verwacht er niet teveel van, het buskruit hebben ze er niet uitgevonden.

De oplossing

Dat men beter oplet, en zich de kennis van landen in de Europese Unie eigen maken. Op deze manier zet Postnl zich wel een beetje voor schut.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Kroon,

    Uit uw bericht begrijp ik dat er een inklaringsformulier naar u gestuurd is. In deze brief staat dat de zending buiten de Europese Unie komt terwijl dat niet het geval is.

    Dit formulier wordt echter gestuurd door de douane. Er wordt met deze brief gevraagd voor wat extra informatie over deze zending. Zendingen worden door de douane steekproefgewijs uitgekozen. Voor deze zendingen wordt er een inklaringsformulier naar de ontvanger gestuurd. Nadat de inklaring is afgerond wordt de zending overgedragen aan PostNL. Vanaf dat moment heeft PostNL 5 werkdagen de tijd om de zending te leveren. Ik zie met deze code dat de douane de zending op 22 augustus heeft vrijgegeven en dat de zending 23 augustus is bezorgd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    Klantenservice PostNL