Klacht POSTNL: Zie boven

Klachtnummer
# 434821
Gebruiker
hombre
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Zelfde als vorige week. Pakje met Engelse trackingcode is overhandigd aan postnl, vanaf daar is het spoorloos. Trackingcode werkt niet bij postnl. Op deze klacht kreeg ik een antwoord wat ik wist, kortom doe eens jullie best. De ergernis die ik nu heb is nu haast erger dan dat dat pakje niet aankomt!

De oplossing

handel het netjes af, zorg dat het pakje wel bezorgd wordt, dat de tracking werkt, enz enz en stuur me niet met een kluitje in het riet.

3 reacties

  1. Auteur
    hombre
    Datum
    we wachten af ...
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket uit het buitenland. U geeft aan dat u het pakket niet kunt traceren. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas is het voor mij niet mogelijk om uw klacht van vorige week erbij te zoeken. Daarom kan ik niet nagaan of u het juiste antwoord ontvangen heeft. Om die reden zal ik enkel ingaan op de huidige situatie.

    In de meeste gevallen kunt u uw pakket uit het buitenland traceren via https://www.internationalparceltracking.com/. Dit doet u met de barcode die u van de afzender heeft gekregen. Als u geen resultaat te zien krijgt is het pakket (nog) niet overgedragen aan PostNL. Ook is het mogelijk dat u een code beginnend met 'U' (untracked) heeft. Het pakket is dan in Nederland niet te traceren tijdens het verwerkings- en bezorgproces. Graag zou ik met u meekijken.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - uw e-mailadres;
    - de (buitenlandse) barcode van uw pakket.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    hombre
    Datum
    Het pakje is zowaar binnen (na ruim 3 weken!). Wat gewoon mateloos irritant is, is dat het met de Engelse track&trace niet meer te volgens is als het in NL is. Daar was ik inmiddels al achter, wat dan nog ergerlijker is, is dat postnl dan dat ook als antwoord geeft, terwijl ik dat zelf dus al wist! Hoe dan ook: regel wat met die tracking, dat moet voor een beetje automatiseerder toch een eitje zijn en geef gewoon antwoord op de vraag.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen