Opgelost door POSTNL: Zoals boven vermeld

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 618905
Gebruiker
Blauwemaandag
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Krijg een kaart van post. Nl met de mededeling:
Oeps, te weinig postzegels
Afzender helaas onbekend
Daarom verzoekende u om de portokosten van €3,84 te betalen
Denk niet dat ik ga betalen voor de reclame van een autobedrijf waar ik niet voor gevraagd heb
Het word steeds gekker zo kunnen mij nog veel mensen mij iets sturen!!!!

Gewenste oplossing

Dat post.nl excuses aanbied, en dat ik geen cent betaal
Geboden oplossing
Schandalig dat ik dáár mijn tijd in moet stoppen om jullie te benaderen ,wat niet nodig hoefde te zijn .!
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een ontvangen portokaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen, maar u het bijbehorende poststuk niet zelf heeft verstuurd. Natuurlijk kan ik mij indenken dat u bezwaar maakt tegen de extra kosten.

    Zoals zojuist ook telefonisch besproken sturen wij wanneer post onvoldoende gefrankeerd is, een portokaart naar de afzender. Als de afzender onbekend is, wordt een portokaart automatisch naar de ontvanger gestuurd. Omdat u als geadresseerde niet verantwoordelijk bent voor de frankering, hoeft u de portokaart niet te betalen.

    Om een herinnering te voorkomen, heb ik de kosten afgeboekt en kunt u de portokaart weggooien. Mocht mijn afboeking een herinnering kruisen, dan mag u die vernietigen zonder opnieuw contact met ons op te nemen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen