Klacht POSTNL: Zoek geraakt pakket niet teruggevonden

Beste Postnl.

Ik heb weken geleden 3 artikelen via marktplaats (ter waarde van 36,95) gekocht en het op laten sturen met track en trace. Pakketje is kwijtgeraakt. Onderzoek laten starten door de verzender. wekenlang heen en weer gestuurd, verzender moest foto's sturen etc (wat al een aantal keren gedaan was) weer bellen, weer afgescheept, het onderzoek loopt nog. morgen hoort u van ons. niks gehoord. weer gebeld, wij mogen nog niks zeggen. uiteindelijk na weken, WEKEN een berichtje : het onderzoek heeft niks opgeleverd, wij kunnen u helaas geen schadevergoeding geven maar wel de verzendkosten(3,95) terugstorten. Sorry hoor. wat een tegemoetkoming. Ik vraag me af.. waarom met track en trace versturen? Mensen doen dit toch om hun pakketje te kunnen volgen en in geval van dit soort situaties hun pakketje te kunnen opsporen! Je betaald dus je wilt wat!! Ik betreur dit echt! Het is de tweede keer dat dit gebeurd, de eerste keer was hetzelfde resultaat. Waar blijven die pakketjes dan!

Ik verwacht een gedeelde smart. dus minimaal de helft van de waarde die ik kwijt geraakt ben.

Geachte mevrouw Heuvelman,

Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw klachtafhandeling. Het spijt mij dat u zich niet goed geholpen voelt. Mijn excuses hiervoor.

Ook begrijp ik dat de verzender bij ons een onderzoek heeft laten opstellen. Ik zou u adviseren om contact op te nemen met de afzender, deze kan bezwaar indienen tegen de uitkomst van het onderzoek via de casebehandelaar.

Thera

Goedemiddag,

Dank voor uw reactie. Waarom kan dit niet via mij opgelost worden, waarom alleen met de verzender? Het is toch mijn betaald pakketje wat ik niet ontvangen heb! Ik snap er gewoon helemaal niets meer van.. pakketjes zijn ineens van de aardbodem verdwenen?De verzender word zo langzamerhand ook tuut van het heen en weer gemail.. en wat is straks na maanden de uitslag van het bezwaar?? Niets . meerdere malen al meegemaakt.. zo jammer!
    Geachte mevrouw Heuvelman,

Wij moeten u doorverwijzen naar de afzender omdat die onze opdrachtgever is voor deze zending. De afzender betaald ons voor de opdracht. Vandaar dat het onderzoek ook verloopt via hen verloopt.

Voor zendingen met een onverzekerde verzendwijze kunnen wij geen vergoedingen uitbetalen, ongeacht of het met track en trace is verstuurd of niet. Wij kunnen echter niks voor u direct doen. Zoals mijn collega aangaf kan de afzender eventueel bezwaar indienen tegen de uitkomst.

Julian

liess
    Ik vindt dat er niet naar het probleem word gekeken maar dat de klacht word afgedaan met een simpel automatisch altijd hetzelfde berichtje. waardoor je geen steek verder komt. Jammer. Onwijs jammer. En niet klantvriendelijk. zo zonde. Wederom mijn geld kwijt, en wederom niet netjes opgelost.