Klacht POSTNL: Zoekraken aangetekend verzonden I phone

Klachtnummer
# 189747
Gebruiker
Caro
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Op 27 sept kocht ik online een Iphone , de verkoper verzond het pakket die zelfde dag aangetekend, ik kreeg de track en trace code dus kon online de verzending volgen.
Al na dag twee zag ik geen verandering in de verzendstatus ( ontvangen bij servicepunt ) dus trok direkt aan de bel.
Om een lang verhaal kort te maken , de verkoper ging informeren en er bleek een IT storing te zijn geweest dus het pakket kon wat later zijn. Maar helaas na nog wat langer wachten bleek het pakket nog steeds zoek te zijn.
We zijn nu dik twee weken later en nog steeds heb ik niets ontvangen, sterker nog ,de afzender heeft inmiddels nog een pakket naar een andere koper verzonden met exact de zelfde klachten... Als koper sta ik nu machteloos en ben totaal afhankelijk van de energie die de verkoper in de afhandeling wil steken, maarik ben wel €540 kwijt , en moet nu maar afwachten hoe het verder gaat lopen. Ik hoor niets van post .nl en ben afhankelijk van de info die de verkoper mij stuurt.

Gewenste oplossing

Scadevergoeding en betere communicatie met post.nl

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Nutbey,

    Bedankt voor het doorgeven van uw klacht via deze website. Ik heb de situatie voor u bekeken. De afzender heeft inderdaad een onderzoek gestart bij PostNL. Wij houden de afzender op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent dit pakket. Hij zal u op de hoogte houden. U heeft voor de levering en inhoud betaald aan de afzender, en daarmee een overeenkomst met hem gesloten.

    Voor de verdere afhandeling verwijs ik om deze reden naar de afzender. Ik hoop dat er snel een passende afhandeling is.

    Met vriendelijke groet,
    Anne
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Caro
    Datum
    de oplossing is uiteraard niet passend. Het feit dat jullie de ontvanger maar laten afwachten en negeren in de afhandeling is niet van deze tijd.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Nutbey,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht. Mijn excuses daarvoor.

    Omdat de afzender heeft betaald voor verzending en hiermee een overeenkomst met ons heeft afgesloten, is de afzender onze officiële opdrachtgever/klant. Wij werken vanuit de opdrachtgever, en daarom kan alleen de afzender een onderzoek bij ons laten opstarten en kan er alleen via de afzender gecommuniceerd worden. De afzender kan u op de hoogte houden van het onderzoek.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera

    PostNL Klantenservice



Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen