Klacht POSTNL: Zoekraken retourpakket uit Engeland

Roelof

Op 31 mei pakket ( waarde ± € 2000, verzekerd €3000) verstuurd naar Engeland. Kon niet afgeleverd worden, retour naar Nederland , ontvangen op sorteercentrum op 17 juni. Pakket is gescand en geconstateerd dat er een afzender op staat. Daarna niet te vinden (case nr. 02897185).
Sindsdien ± 20 x telefonisch contact gehad, waarbij steeds weer opnieuw de zaak uitgelegd. Uiteindelijk één persoon op de zaak gezet, die tot de conclusie kwam dat alles gedaan is en de afhandeling kan plaatsvinden. Inhoud pakket zijn bijzondere autofolders, handboeken en dashboardklok(Rolls Royce en Bentley) die ik ter veiling in Engeland (Barons) heb aagboden. Ik heb geen facturen maar wel foto's en taxaties van de veilingmeester. Ik heb aangeboden zelf te komen zoeken maar dit wordt niet toegestaan. Mijn grote frustratie is het niet kunnen vinden, derhalve mijn conclusie: diefstal. Graag uw hulp.

Pakket terug. Hulp bij zoektocht, of vergoeding inhoud.

Geachte heer Horn,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u vragen heeft over de status van een door u gestarte navraag naar een niet afgeleverd pakket.

Uw melding is correct geregistreerd en is momenteel nog onder behandeling bji de betreffende afdeling. U bent hierover via e-mail geïnformeerd. Indien u vragen heeft over de status van uw onderzoek, kunt u direct reageren op deze e-mails. Uw berichten komen dan binnen bij de behandelaar van uw navraag.

PostNL
    Roelof
    De afhandeling duurt te lang. Ik krijg geen uitleg over de afhandeling . Voor mij is het onbegrijpelijk dat een pakket zoek raakt wat is voorzien van alle gegevens. Bovendien weigert u om mij te laten zoeken in de stapel niet te bezorgen pakketten. Mijn conclusie kan alleen maar zijn dat het pakket gestolen is. Waarom doet u geen aangifte?
    Geachte heer Horn,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik kan me goed voorstellen dat u graag op de hoogte wilt worden gehouden van de voortgang van het onderzoek en dat u graag een oplossing wilt. Ik heb dan ook een bericht naar de behandelaar van het onderzoek gestuurd met het verzoek om hierover zo spoedig mogelijk contact met u op te nemen. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar