Klacht POSTNL: Zogenaamde Tarck & Trace van PostNL. Afhandeling erg slecht.

Pfffffff, heb ik weer.

PostNl biedt bezorging van brievenbuspakjes aan met Track & Trace voor een bedrag van 4,25 Euro. Er staat echter nergens dat in de praktijk de brievenbuspakjes centraal worden gescand en op de status bezorgd worden gezet terwijl ze nog moeten worden uitgeleverd door de bezorger. Ik heb op 28 juni een brievenbuspakje aangeboden met T&T. Deze is echter nooit aangekomen. Bij navraag geeft PostNL aan dat ze alleen een informatieverzoek kunnen doen. De evt verkregen informatie kan alleen niet worden teruggekoppeld op de klant. Wat is nu dan nog het verschil met bezorging middels een goedkope postzegel? Dit is gewoon oplichting. Je betaald voor een service die niet wordt geleverd!

Ik wens een vergoeding te vervangen voor het kwijtraken van mijn brievenbuspakket en ik verwacht het bedrag van de kosten van deze non-service (zogenaamde T&T) terug.

Pfffffff, heb ik weer.
    De T&T werkt blijkbaar minder goed. PostNl heeft nog steeds geen idee waar het pakje is. Waarom betaal je dan voor Track en Trace?
    Geachte heer/mevrouw Jansma,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig te vernemen dat uw zending als 'bezorgd' is gescand waar u aangeeft dat de ontvanger de zending niet heeft ontvangen. Mijn excuses voor het ongemak, graag reageer ik op uw bericht:

Omdat het een onverzekerde zending betreft hebben we helaas geen mogelijkheid onderzoek te doen naar deze zending. Mijn excuses hiervoor, ik wil u vragen met de ontvanger op zoek te gaan naar een passende oplossing.

Mocht u nu of in de toekomst vragen voor ons hebben bent u welkom contact op te nemen met onze Klantenservice.

PostNL

Pfffffff, heb ik weer.
Dat ik niet heb gekozen voor een verzekerde verzending is mijn risico en de consequenties daarvoor zijn voor mijn rekening (letterlijk). Het gaat mij om de T&T mogelijkheid waar ik meer dan 4 euro voor betaal. Ik verwacht dan ook Track & Trace. Dit bieden jullie niet! Ik koos voor T&T omdat ik dan zeker wist dat het brievenbuspakje was afgeleverd. Nu geeft de T&T aan op de site van PostNL dat het pakje is bezorgd, maar dat is hij dus niet. Dit is mensen vals voorlichten (T&T aanbieden en voor laten betalen maar geen echte T&T uitvoeren). Ik ben zeer ontevreden over deze service van PostNL en wil het bedrag voor deze (niet geboden) service dan ook terug ontvangen.