Klacht POSTNL: Zonder toestemming privégeegevens doorgegeven aan derden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 111469
Gebruiker
Remi Kemperman
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Voor mijn moeder (84, dementerend) heb ik een verhuisservice afgesloten tegen betaling.
Nu ontvangt ze van allerlei bedrijven reclame op naam met daarin vermeld dat zij zich bij elk bedrijf apart moet afmelden als ze geen post meer wil
Tijdens de aanvraag is nergens gevraagd of zij hiermee akkoord ging.
Ook in de bevestiging staat hier niets over vermeld
Wij hebben alleen de Dela aangekruist om de verhuizing aan door te geven
Wij hebben expres verder aan niemand verhuisberichten gestuurd om van alle onnodige reclame af te komen
Nu dankzij PostNL wordt zij weer benaderd

De oplossing

Uitschrijving door PostNL van mijn moeder bij alle bedrijven waar aan zij de gegevens hebben geleverd

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geache heer Kemperman,Ik snap dat het erg vervelend is. Je kunt dit uitzetten tijdens het aanvragen van de verhuisservice. Ik kan voor u deze functie als nog wel uitschakelen. Zou ik ter controle het adres van de verhuisservice mogen ontvangen zodat ik deze melding voor u kan uitschakelen. Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice.
  2. Auteur
    Remi Kemperman
    Datum
    Op het totaal overzicht aan het einde is het nergens mogelijk om aan- of uit te vinken dat er gegevens aan derden worden verstrekt
    Alleen in de hele kleine lettertjes in de privacyverklaring staat dat men zich kan afmelden.
    Volgens mij hoort dit volgens de Privacywet precies andersom te zijn. Gegevens worden alleen doorgegeven als het aangevinkt wordt en niet dat de klant (die ook betaald!!) dit allemaal extra moet regelen. Regeling achteraf kan niet meer. Gegevens zijn allang doorgespeeld
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geache heer Kemperman,

    Ik begrijp uw frustratie. In onze algemene voorwaarden wordt dit echter duidelijk aangegeven dat u het kunt uitschakelen en dat dit automatisch gedaan wordt als dit niet wordt uitgeschakeld. Ik ben blij dat u alle gegevens heeft doorgestuurd zodat u hier geen gebruik van hoeft te maken.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.
  4. Auteur
    Remi Kemperman
    Datum
    Het vinkje gaat niet standaard uit en blijft verborgen in de AV in plasts van duidelijk zichtbaar op de controlepagina voor het accorderen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Remi Kemperman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen