Klacht POSTNL: Zou bezorgd zijn op mijn adres, niet gebeurd en door postnl veel geld kwijt fouten.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 326628
Gebruiker
MiranoV
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Goedendag,

Ik zou om 10-10-2018 mijn pakketje binnen krijgen, dit betreft een iphone voor een zakelijke klant.
Ik heb de klant beloofd die in de avond te leveren omdat postnl altijd op tijd levert. Nu kreeg ik de iphone niet en belde ik
er is mij verteld dat het pakketje in de verkeerde soorteerband is gekomen, oke dat is mogelijk menselijke fout, ik heb de klant opgebeld
en verteld dat de iphone de volgende dag kwam. dit vond de klant goed maar stelde wel een uiterlijke datum van 11-10 op.
daarop ging ik akkoord en tekende ik, omdat postnl altijd netjes bezorgd, nu is het 11-10 en kreeg ik een melding dat het pakketje bezorgd is via de app
ik belde daarom mijn contact op op het bezorgadres en vroeg of de iphone klaar gemaakt on worden, nu kreeg ik als reactie dat er helemaal niks is binnengekomen.
toen dacht ik huh het staat ook in de app. vervolgens heb ik met postnl gebeld en is mij verteld dat het pakket RETOUR is gegaan, dit is natuurlijk absurd
terwijl er op de app staat dat die thuis is bezorgd. nu heb ik een probleem want ik heb nu contractbreuk en daarmee moet ik de koste vergoeden van een nieuwe telefoon, en dat is €450,- euro, dit is natuurlijk niet mijn fout en zou ik graag 2 manieren willen oplossen:
Hierdoor heb ik geen telefoon voor de klant door 2 maal een fout van postnl

De oplossing

1. Ik ontvang vanavond het pakket
2. ik ontvang €450,- om de contractbreuk te betalen

2 reacties

  1. Auteur
    MiranoV
    Datum
    Zojuist een medewerker van post-nl van onze straat heeft voor mij uitgezocht waar mijn parket zou zijn. dit blijkt dus zon en breugel bezorgd te zijn in de buurt. dit is heel gek want iedereen op de servicedesk zei dat hij of bij de afzender was of onbekend.



  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Verhoef,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw pakketje. Deze zou bezorgd zijn, echter niet bij u. U heeft vervolgens contact gehad met de klantenservice en daar werd aangegeven dat het retour is gegaan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat u graag alsnog uw zending wilt ontvangen aangezien het om veel geld gaat. Ik heb alles nog even nagekeken en het lijkt inderdaad te zijn afgegeven op de plek die de bezorger ook heeft aangegeven. Ik raad u aan om hierover contact op te nemen met de afzender om na te gaan of het wellicht via die plek retour is gekomen. Mocht het al nodig zijn, kan de afzender dit bij ons melden zodat het verder onderzocht kan worden. De afzender kan het vervolgens verder met u afhandelen.

    U vraagt tevens om een vergoeding om de contractbreuk te kunnen betalen. Ik kan hier echter niets voor u betekenen aangezien dit om gevolgschade gaat en dat is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden.

    Mijn excuses voor al het ontstane ongemak. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MiranoV
Datum
Uiteindelijke oplossing
Goedendag, Ik heb even met de afzender gesproken, hij geeft aan het pakket niet ontvangen te hebben, ik zou graag willen weten waar mijn pakket is? tevens onze post-nl lokale bezorger aangesproken die heeft gezegd dat hij in brabant ligt in son en breugel ligt. dat is maar een 109KM verschil!
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen