Opgelost door Pouw Peugeot: Toezeggingen tijdens opmaken van de offerte niet nagekomen

klaverstein

Tijdens het opmaken van de offerte voor een Peugeot 3008 hybrid4 na de proefrit op 26 oktober 2012 is mij door Pouw Amsterdam Zuidoost een reischeque van EUR 450,- of de nieuwe i-Pad 16GB toegezegd als ik de auto bij Pouw zou bestellen.

De auto is zo´n twee weken later besteld maar als ik in december mijn keuze voor de i-Pad bekend maak krijg ik te horen dat deze actie 1 november al afgelopen was en Pouw Amsterdam Zuidoost de gedane toezegging niet kan waarmaken. De verkoper wist op het moment dat hij de toezegging deed echter al dat de auto nooit vóór 1 november besteld zou worden en heeft voor wat betreft de i-Pad actie ook geen einddatum of andere voorwaarden genoemd.

De kosten voor een leasecontract zijn iets lager wanneer de leasemaatschappij zelf de dealer kiest. Ik hecht echter waarde aan een goede band met mijn lokale dealer en gun deze indien mogelijk ook de levering van de auto. Deze goedkope verkooptruc om te zorgen dat ik de auto bij Pouw zou bestellen was volstrekt overbodig en heeft de relatie uiteindelijk ernstig geschaad.

Nakomen van de gemaakte toezegging

Pouw Peugeot is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

klaverstein

Ook een klacht indienen over Pouw Peugeot?