Klacht Powerpeers: Hopeloos

A.C. Krapels

Kan ook al uren niet inloggen en het klopt dat de meterstanden die zij laten zien op de site totaal niet overeenkomen met die van mijn slimme meter. Wie is er nu slim?!
Waar ik mij ook aan erger is dat ik 6 weken moet wachten op mijn jaarlijkse eindafrekening. Dit heb ik bij een andere energiemaatschappij nog nooit meegemaakt!
Helaas zit ik vast aan een contract, maar hierna snel over naar een professionele energieleverancier!

Zorgen dat alles goed functioneert!

Powerpeers
    Goedemorgen meneer/mevrouw Krapels,

Bedankt voor uw review. Ik hoop wat van uw onvrede over ons weg te kunnen nemen, dat is wel zo fijn aangezien u nog even aan ons ‘vastzit’. Laat u het ons ook vooral weten als u vragen of opmerkingen heeft, dan helpen we u daar graag mee.

Op het moment dat u de review schreef hadden wij helaas last van een storing op het dashboard. Vandaar dat het inloggen niet lukte. Nadat wij hier ’s ochtends achter kwamen, hebben wij deze gelukkig snel kunnen verhelpen.

U heeft waarschijnlijk geen 6 weken op uw jaarrekening te wachten. Meestal worden deze zo’n 2 a 3 weken nadat het verbruiksjaar om is verstuurd. De termijn van 6 weken is hoelang we er over mogen doen. Als we bijvoorbeeld iets geks zien op de factuur, of als we toevallig een steekproefcontrole doen op uw jaarrekening, zou het zo lang kunnen duren.

De jaarrekening maken wij uiteraard op basis van uw meterstanden. Ik heb het verbruik aan de hand van de meterstanden vergeleken met dit op het dashboard. Voor gas komt het nagenoeg overeen. Voor stroom en de teruglevering daarvan scheelt het ruim 100 kWh met de werkelijkheid. We hebben helaas het afgelopen jaar een aantal keer de verbruiksgegevens van stroom en teruglevering te laat ontvangen van de netbeheerder. Voor die dagen is er een schatting gedaan. Daarbij is het verbruik wat te hoog en de teruglevering wat te laag geschat. Inmiddels hebben we al aanpassingen gedaan om deze verschillen te voorkomen. Zo controleren we nu na 2 weken of wij missende verbruiksgegevens alsnog hebben ontvangen, en passen onze schatting daar dan ook op aan. Het komende jaar zou u dus een beter inzicht moeten hebben in het verbruik!

Marlies
    van Powerpeers

Ook een klacht indienen over Powerpeers?