Klacht Powerpeers: Onjuiste eindafrekening: verkeerde meterstanden en datum

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 372373
Gebruiker
ZoeteKokos#429
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Onjuiste eindafrekening. Op 15 mei hebben we onze woning verkocht en op 16 mei is dit gemeld bij Powerpeers. Bij deze afmelding zat een door beide partijen ondertekend overdrachtsformulier met meterstanden.
Pas na meerdere herinneringen heeft Powerpeers de eindafrekening opgemaakt maar pas per 19 juni, ruim een maand later. Daarnaast hebben ze de meterstanden per die datum gehanteerd waardoor is stroom en gas voor de nieuwe bewoners betaal!
Hierdoor betaal ik niet alleen te hoge leveringskosten maar ook teveel vastrecht.
Dit dient zsm gecorrigeerd te worden. Powerpeers weigert dit omdat ze zeggen dat dit onder hun interne correctiegrens valt (100m2gas!!!).

Gewenste oplossing

Correctie van de factuur met juiste meterstanden en einddatum (vastrecht etc)
Geboden oplossing
Gedeeltelijke vergoeding van meerkosten was afgesproken. Geld is nog steeds niet ontvangen...
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

6 reacties

  1. Auteur
    ZoeteKokos#429
    Datum
    Kleine correctie, eindafrekening is per 21 mei. Dat is echter nog steeds enkele dagen na de overdracht van de woning
  2. Auteur
    Powerpeers
    Datum
    Goedemiddag,

    Wat jammer om te vernemen dat je niet tevreden over ons bent. Ik wil je graag een oplossing hiervoor bieden.

    Aan de datum van het beëindigen van het contract kan ik helaas niets veranderen. Op het moment dat wij je opzegging verwerken, is de eerstvolgende werkdag de eerste mogelijkheid voor het stopzetten van je contract. Je hebt ons inderdaad op 16 mei de opzegging per e-mail doorgegeven, maar deze e-mail hebben wij niet direct in behandeling genomen. Daardoor liep het contract nog tot 21 mei.

    Om bovenstaande reden hebben wij ook een opzegtermijn van 30 dagen opgenomen in onze voorwaarden. Bij een verhuizing houden we je daar niet aan, maar we hebben wel even de tijd nodig om deze te verwerken. Laat in de toekomst dan ook je energieleverancier weten dat je gaat verhuizen zodra de datum van sleuteloverdracht bekend is, dan kan de afmelding al klaar gezet worden voor de juiste datum.

    Bij de afmelding heb je direct de eindmeterstanden doorgestuurd. Die hadden we kunnen gebruiken, maar dat is niet gebeurd. Daarvoor mijn excuses!

    Het daadwerkelijk aanpassen van de eindmeterstanden kan alleen in overleg met de nieuwe leverancier op het adres. Dan worden namelijk ook de beginmeterstanden van de nieuwe bewoners aangepast. Daarvoor is de genoemde grens van 100 m³ gas gesteld door de energieleveranciers en de netbeheerders.

    Zoals je kunt zien aan de meterstanden op de eindnota en die op het formulier van de eindinspectie brengen we je 12 kWh elektriciteit en 7 m³ gas meer in rekening dan je werkelijk hebt verbruikt. (Excuus, voor de verkeerde waarden die mijn collega je heeft doorgegeven.) Mijn voorstel is dan ook om de kosten hiervoor te vergoeden. Dit betreft een bedrag van € 7,38.

    Ik hoor graag of je akkoord gaat met deze oplossing. Dan maken we het bedrag naar je rekening over.

    Met vriendelijke groet,

    Marlies
    van Powerpeers
  3. Auteur
    ZoeteKokos#429
    Datum
    Hoi Marlies,
    Hartelijk dank voor je uitgebreide en snelle reactie. Ik denk dat we tot een goede oplossing kunnen komen. Echter, zoals je ook aangeeft is de opzegging met vertraging verwerkt waardoor er ook een aantal dagen teveel vastrecht is berekend. Het vastrecht voor 7 extra dagen (15 tm 21/5) komt uit op 5,75 zodat een vergoeding van 13,13 meer correct is (zie bijgaande berekening).
    Met die oplossing kan ik zeker akkoord gaan.
    Dank alvast
  4. Auteur
    ZoeteKokos#429
    Datum
    Nog geen nieuwe reactie ontvangen.. kunnen we dit zsm oplossen?
    Bedankt
  5. Auteur
    Powerpeers
    Datum
    Goedemorgen,

    Sorry dat ik je heb laten wachten op een reactie vanuit onze kant. De kosten voor het langer doorlopen van het contract kan ik niet aan je vergoeden. Ik herhaal daarvoor nog even een alinea uit mijn vorige bericht:

    "Om bovenstaande reden hebben wij ook een opzegtermijn van 30 dagen opgenomen in onze voorwaarden. Bij een verhuizing houden we je daar niet aan, maar we hebben wel even de tijd nodig om deze te verwerken. Laat in de toekomst dan ook je energieleverancier weten dat je gaat verhuizen zodra de datum van sleuteloverdracht bekend is, dan kan de afmelding al klaar gezet worden voor de juiste datum."

    Je hebt ons de afmelding pas laat doorgegeven, waardoor we je contract niet tijdig hebben kunnen beëindigen. Vandaar dat deze kosten voor je eigen rekening komen.

    Met vriendelijke groet,

    Marlies
    van Powerpeers
  6. Auteur
    ZoeteKokos#429
    Datum
    Bedankt voor de reactie. Iets teleurstellend maar ik ga akkoord met jullie voorstel. Gelieve het geld over te maken op de bij jullie bekende bankrekening.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Powerpeers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen