Opgelost door Powerpeers: Verkeerde metingen in levering en verbruik

sad Opgelost
Henzie

Graag wilde ik het volgende aan u voorleggen. Sinds oktober vorig jaar neem ik energie af via Powerpeers.
Tot nu toe heeft het licht het elke dag gedaan 

Het volgende is namelijk het geval: Bij nametingen tussen verschillende dashboards betreffende energie verbruik en energielevering kom ik tot een aantal onverklaarbare verschillen. Aan de hand van voorbeelden leg ik uit wat de verschillen zijn, hopelijk kunt u daar een passend antwoord opgeven:

Nemen we Juni 2019 als uitgangspunt. Daar zijn bij Powerpeers gaten te zien in de ‘gedeelde stroom’. Er is klaarblijkelijk niets gedeeld. Toch is dat vreemd. Voorbeeld is 27 juni. Te zien is bij Domotics en Fronius dat dit een hele zonnige dag is geweest met meer dan 20kw opgewekte stroom. Bij Domotics is ook te zien dat er nauwelijks verbruik is. Dat kan omdat we toen op vakantie waren. Echter er zijn veel meer van dit soort leemtes in de terug levering. Snel geteld zijn het meer dan 20 dagen die geen data vertonen. Ook bij verbruikte energie staat regelmatig veel verbruik, terwijl we die datum niet thuis waren (27 juni).
Graag hoor ik wat het probleem geweest kan zijn.

De missende data correct aanvullen, en meerekenen in de verbruikskosten.

Bijlagen

Henzie
    nee hoor, geen reactie...
    Powerpeers
    Goedemorgen meneer Kruid,

Wat jammer om te lezen dat je een klacht hebt over de gegevens in het energiedashboard. Ik zie dat je deze vraag ook al per e-mail aan ons hebt gesteld. Aangezien je deze klacht daarna hebt geplaatst, ga ik er vanuit dat onze uitleg per e-mail jouw vraag nog niet volledig heeft beantwoord. Ik zal hier kort extra uitleg geven, en we nemen contact met je op om het verder te bespreken.

Dat de verbruiks- en teruglevergegevens in het energiedashboard niet 100% overeenkomen, komt doordat we niet altijd de gegevens (op tijd) ontvangen via je slimme meter. Op de dagen dat we geen gegevens hebben, schatten we deze. Hierdoor kunnen er dus verschillen ontstaan met je werkelijke verbruik.

Wat betreft jouw geleverde stroom: De grafiek geeft niet weer wat je dagelijks levert via de zonnepanelen. De grafiek laat alleen zien hoe veel stroom je via het Powerpeers platform direct hebt gedeeld met andere Powerpeers gebruikers. Over het algemeen deel je maar een gedeelte van wat je totaal levert op een dag, en alleen als andere Powerpeers gebruikers (jouw afnemers) op dat moment stroom nodig hebben. Dat kan daardoor soms zelfs nul zijn.

Ik zorg dat er contact met je opgenomen wordt om de gegevens door te nemen, om te verifiëren dat de gegevens die wij uitlezen via de slimme meter overeenkomen met de gegevens die jij inzichtelijk hebt. De meterstanden van de slimme meter zijn ook de gegevens waarop de jaar- en eindafrekeningen op gebaseerd worden. Je hoeft je daarom geen zorgen te maken dat we niet de juiste gegevens afrekenen, je betaalt alleen voor wat je werkelijk hebt verbruikt en wat je hebt teruggeleverd.

Emmy
    van Powerpeers

Henzie
Door omstandigheden heb ik helaas geen reactie kunnen plaatsen. Ik wacht de eindrekening af. Ik heb er geen vertrouwen in omdat er een aantal keer een hoog verbruik (8KW) is weergegeven, terwijl we op vakantie waren. Domotics registreerd een sluimerverbruik van minder dan 1KW. Dat heeft nietw met teruglevering te maken. Klopt de eindafrekening niet, dan meldt ik me weer.

Ook een klacht indienen over Powerpeers?