Opgelost door Powerpeers: Verkeerde metingen in levering en verbruik
Details
De klacht
Graag wilde ik het volgende aan u voorleggen. Sinds oktober vorig jaar neem ik energie af via Powerpeers.Tot nu toe heeft het licht het elke dag gedaan
Het volgende is namelijk het geval: Bij nametingen tussen verschillende dashboards betreffende energie verbruik en energielevering kom ik tot een aantal onverklaarbare verschillen. Aan de hand van voorbeelden leg ik uit wat de verschillen zijn, hopelijk kunt u daar een passend antwoord opgeven:
Nemen we Juni 2019 als uitgangspunt. Daar zijn bij Powerpeers gaten te zien in de ‘gedeelde stroom’. Er is klaarblijkelijk niets gedeeld. Toch is dat vreemd. Voorbeeld is 27 juni. Te zien is bij Domotics en Fronius dat dit een hele zonnige dag is geweest met meer dan 20kw opgewekte stroom. Bij Domotics is ook te zien dat er nauwelijks verbruik is. Dat kan omdat we toen op vakantie waren. Echter er zijn veel meer van dit soort leemtes in de terug levering. Snel geteld zijn het meer dan 20 dagen die geen data vertonen. Ook bij verbruikte energie staat regelmatig veel verbruik, terwijl we die datum niet thuis waren (27 juni).
Graag hoor ik wat het probleem geweest kan zijn.
De oplossing
De missende data correct aanvullen, en meerekenen in de verbruikskosten.Bijlagen
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.