Opgelost door Powerpeers: vermindering energiebelasting ten onrechte niet verwerkt

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 373963
Gebruiker
Leo
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Recentelijk de jaarafrekening ontvangen. Daaruit bleek dat de vermindering energiebelasting niet is verrekend. Het vinkje dat het pand een woonbestemming heeft stond blijkbaar niet goed. Na meerdere mails en telefonisch contact is de boodschap dat Powerpeers niet met terugwerkende kracht corrigeert. Meerdere malen verzocht om de reden daarvoor op te geven, maar geen gekregen. Als ik online zoek, vind ik voldoende andere energieleveranciers die wel met terugwerkende kracht hebben gecorrigeerd. Ik kan dus helaas niet anders concluderen dan dat Powerpeers niet wil.

De oplossing

De vermindering energiebelasting alsnog met terugwerkende kracht corrigeren.

7 reacties

  1. Auteur
    Leo
    Datum
    Ik ben benieuwd of er op deze klacht sneller wordt gereageerd dan op mijn e-mails.
  2. Auteur
    Powerpeers
    Datum
    Hallo Leo,

    Excuus dat we je ook hier op onze reactie hebben laten wachten. Ik ga dit voor je uitzoeken en houd je op de hoogte.

    Met vriendelijke groet,

    Marlies
    van Powerpeers
  3. Auteur
    Leo
    Datum
    Hoi Marlies,

    Hopelijk wordt mijn geduld beloond. Ik zie jullie inhoudelijke reactie graag tegemoet.

    groet,

    Leo
  4. Auteur
    Powerpeers
    Datum
    Goedemiddag Leo,

    Helaas heb ik je langer laten wachten dan ik had verwacht. We moesten intern even een en ander goed na gaan. Gelukkig kan ik je wel goed nieuws brengen. Je ontvangt de teruggave energiebelasting alsnog van ons. Sinds ongeveer halverwege vorig jaar moet je namelijk bij de aanmelding zelf opgeven of jouw aansluiting een verblijfsfunctie heeft. Jouw aanmelding is nog van daarvoor geweest, blijkbaar stond dit toen bij de netbeheerder al niet juist geregistreerd.

    Ik heb onze afdeling facturering gevraagd om een correctie te maken van je jaarrekening. Ik verwacht dat je deze en het te veel betaalde bedrag binnen twee weken van ons zult hebben ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Marlies
    van Powerpeers
  5. Auteur
    Leo
    Datum
    Beste Marlies, hartelijk dank voor je reactie. Ik zie de nieuwe afrekening graag tegemoet.

    Groet,

    Leo Tolenaars
  6. Auteur
    Powerpeers
    Datum
    Goedemiddag Leo,

    Het duurde helaas even om alles uit te zoeken. Er was namelijk wel al een correctie gemaakt voor de jaarafrekening. Blijkbaar was het toch iemand opgevallen dat we de teruggave energiebelasting hadden gemist.

    Op je jaarrekening hadden we een bedrag van € 353,22 aan teruggave energiebelasting moeten meenemen. Dit bedrag hebben wij eerst nog verrekend met de termijn van juni. Die bedroeg € 139,21. Het verschil van € 214,01 hebben wij half juni naar je rekening overgemaakt.

    Met vriendelijke groet,

    Marlies
    van Powerpeers
  7. Auteur
    Leo
    Datum
    Hoi Marlies,

    Dank voor de terugkoppeling. Het bedrag is inmiddels ontvangen. Bedankt voor de moeite.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Leo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Energiebelasting is toch verrekend.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Powerpeers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen