Klacht Praxis: Defect tuinparasol bij aflevering

Klant in Zevenbergen

Op 22 april 2019 heb ik in filiaal Zevenbergen een tuinparasol (€ 169) gekocht. Die werd pas weken na de aankoop in mijn tuin gemonteerd maar nauwelijks gebruikt. Eind juli, bij de derde gebruik, heeft een derde persoon me erop gewezen dat in het doek, onder de rib en daarom niet direct zichtbaar, een schuur aanwezig was. Begin augustus heb ik het parasol in het filiaal Zevenbergen ingeleverd. Op mijn klacht werd telefonisch gereageerd dat ik te laat na de aankoop datum was, dus de klacht zeker door me zelf veroorzaakt werd. Hoe ik de schade veroorzaakt zou hebben was niet van belang. Ik kon mij parasol weer ophalen. Punt.
Op 11 augustus in een schriftelijke klacht bij de klantenservice heb ik aangegeven dat de klacht binnen 6 maanden na de aankoop is geconstateerd. Ik mag volgens de wet er uitgaan dat het gebrek al aanwezig bij de aankoop was . De bewijslast bij de verkoper ligt.
Hoe ik een schade aan gemonteerd parasol moest aanbrengen??? Volgens mijn weten zijn er toch geen meteorieten in mijn buurt gevallen! Of toch wel? Precies op mijn parasol?

Het antwoord van Praxis?
"De beschadiging is beoordeelt als geen productiefout. U kan uw product afhalen bij het filiaal."

En hoe is de schuur dan ontstaan??? Geen argumenten, geen wettelijke basis, niks. Uw klacht is ongegrond. Punt. We zijn van bepaalde mening en de klant moet zich aanpassen. Punt.
De wet zegt wat anders maar Praxis interesseert het niet.

Ik wil graag dat het parasol door Praxis gerepareerd wordt of vervangt voor een niet defect exemplaar of de koop ontbonden wordt.

Klant in Zevenbergen
Geen enkel reactie van Praxis

Ook een klacht indienen over ?