Klacht Praxis: Ik mag iets niet retourneren binnen het retourneer termijn

Helluva

Beste Praxis, ik had het eigenlijk niet zo ver willen laten komen. Maar jullie onverschilligheid doet mij zeer. Wij hebben in juli een airco bij jullie aangeschaft in Amsterdam West nadat we voor de 3e keer onze rolluiken niet geleverd kregen (van een ander bedrijf) en de kamer van ons zoontje in temperatuur behoorlijk opliep. Mijn vriend heeft bij aankoop expliciet gevraagd aan de kassa of de airco retour gebracht kon worden, ook met de 90 dagen praxis plus pas. Dit was geen probleem, verder werd er niets over gezegd. Dus nu ongeveer 2 weken geleden brengen wij de airco weer netjes verpakt terug naar filiaal Almere Buiten. Hij zou worden gecontroleerd en dan werden wij gebeld, begrijpelijk. Een paar dagen later werden wij inderdaad gebeld met de melding “hij is niet stuk hij kan worden opgehaald”.. he? We willen hem retourneren. Mijn vriend heeft gebeld met jullie klantenservice “wij nemen geen airco’s in, dit hadden ze u in de winkel moeten vertellen”... Vervolgens heb ik per email contact met jullie gezocht, het gaat van kwaad naar erger. Geen enkele medewerking, begrip, en jullie zin “wij doen er echt alles aan om je klacht op te lossen" gaat in dit geval zeker niet op. Daarnaast kan ik op jullie website nergens vinden dat een airco (wel of niet gebruikt) niet terug zou mogen, jullie geven zelfs aan: "Heb je teveel besteld of ben je niet tevreden met je aankoop? Geen probleem. Je kunt het product binnen 30 dagen na ontvangst nog retourneren op vertoon van de kassabon, factuur of pakbon. M.u.v. op maat gemaakte producten. Ben je lid van Praxis Plus? Dan heb je 90 dagen de tijd om je product te retourneren." Dus volgens mij hebben wij nog ruim een maand om het te retourneren. Dan krijgen we nog het volgende verhaal, het is Almere die geen airco’s terug neemt, dat is hun beleid wordt ons verteld. Dus moeten we hem weer ophalen in Almere om hem in Amsterdam in te leveren. Maar op jullie website staat dit verhaal: Artikelen die je in een winkel van Praxis hebt gekocht, kun je binnen 30 dagen (90 dagen als je een MijnPraxis account hebt) zonder opgaaf van redenen kosteloos retourneren in iedere Praxis winkel, met uitzondering van op maat gemaakte producten zoals mengverf, gezaagd hout en op maat gemaakte deuren… Als klap op de vuurpijl krijg ik als allerlaatste deze mail: Het Praxis filiaal in Amsterdam waar u uw airco gekocht heeft, laat weten dat zij inderdaad wel eens aan klanten beloven dat een product even uitgeprobeerd mag worden. Onder 'even' verstaan

Ik wil graag mijn geld terug.

Helluva
Praxis heeft nog geen reactie gegeven.

Ook een klacht indienen over Praxis?