Klacht Praxis: Misleidend bord en schijn veiligheid voor de klanten/de makers van Praxis.

Maker2020

Heden, 4 Juni 2020, omstreeks 14:38 uur kwam ik samen met mijn echtgenote, in de richting van de PRAXIS, WINSCHOTEN, lopen.
Deze PRAXIS in gevestigd aan de Beersterweg 3, te 9672 BE Winschoten.
Op de openbare weg stond een beveilligingsbeambte, die wees naar een voor de gevel van de bouwmarkt geplaatyst bord. Bij punt 3 stond:
MAXIMAAL 1 PERSOON PER GEZIN TOEGESTAAN. De man probeerde ons twee winkelwagens te laten gebruiken. Deze winkelwagens had hij eerst met een vele malen gebruikte doek proberen te ontsmetten. Toen ik hem vroeg, of hij punt 5 ook had gelezen, wat op het bord stond, was zijn antwoord ontkennend.
De man stond op de openbaren weg, in uniform gekleed en zonder legitimatiebewijs op zak. De toetsen van deze pinautomaten worden niet ontsmet, en zijn een bron van besmetting voor de makers/de klant.
Op het bord stond ook nog de volgende tekst, t.w. VOORKOM VERSPREIDING CORONAVIRUS - WINKEL VEILIG EN SOCIAAL - SAMEN MAKEN WIJ ONS STERK TEGEN HET CORRONA VIRUS - TEAM PRAXIS.
De klanten/de makers zijn niet veilig in deze bouwmarkt van de PRAXIS.
Het R.I.V.M., wordt vandaag nog op de hoogte gebracht.
Tevens de afdeling bijzondere wetten van de politie, met betrekking tot de aanwezigheid van een particuliere beveiligingsbeambte op de openbare weg.

Het bord zo spoedig mogelijk aanpassen, de toesten van de pin automaten, elke keer als een klant hier gebruik van moet maken desinfecteren. Excuses laten maken door de directie van het ingeschakelde beveiligingsbedrijf.

Maker2020
    Andere klanten, vaak met hun partner, werden al, als ze aan kwamen rijden met de auto geweigerd bij deze vestiging van PRAXIS Winschoten. Een particulier beveiligingsbeambte, dient een speciale aantekening op zijn legitimatiebewijs te hebben. Tevens is een beveiligingsbeambte niet bevoegd om aanwijzingen te geven op de openbare weg. Daar is deze beambte een burger. Klanten willen in Winschoten ook een Gamma en een Karwei. En als Hornbach Groningen, ook een kleinere vestiging in Winschoten opent, zijn de tijden zuur geworden voor deze PRAXIS.
    Maker2020
    Nog steeds worden de pinautomaten niet na gebruik, schoon gemaakt.
    Een klant bij PRAXIS Winschoten, wordt hierdoor in de schijn gelaten dat alles veilig is. Een paar handgrepen schoon maken geeft een verkeerd beeld.
    Maker2020
    PRAXIS, geeft geen reactie, omdat ze niet weten hoe te antwoorden. Een man voor der deur, zonder legitimatiebewijs, maakt de bouwmarkt nog niet veilig.

Maker2020
PRAXIS laat niets van zich horen. Ze huren een beveiligingsbeambte in, die buiten de bouwmarkt zijn werk doet. Niet beveiligen, maar met een vieze lap, met een z.g. desinfecterend middel, klanten dwingen een winkelmand of winkelwagen te gebruiken, en aan te raken. Zo niet dan wordt de toegang tot de zaak tegen gehouden. Er mag niet contant betaald worden, echter de pinautomaat wordt niet elke keer schoon gemaakt. Veiligheid alleen voor het personeel, niet voor de klant. Daarom is deze bouwmarkt verkeerd bezig, in een tijd dat klanten bemet kunnen worden met het corona virus.

Ook een klacht indienen over Praxis?