Klacht Praxis: Oplichting door berekening van kosten achteraf

Putri

In juni een container besteld voor de afvoer van stenen en 3 paletten, kosten € 165,-. Na het vullen van de containter een afspraak gemaakt om deze op te komen halen. Diezelfde dag een mail gekregen met foto's dat de inhoud niet voldeed aan de container die besteld was (door de paletten) met de melding dat er een aanvullende nota zou worden doorgerekend van € 225,-.
Direct teruggemaild dat wij in de veronderstelling waren dat de paletten er gewoon in mochten. De container zat vol met stenen met aan de zijkant alleen de drie paletten. In deze zelfde mail aangeboden om de paletten direct op te halen. Bericht terug dat dit niet kon omdat zij zelf de paletten hebben vernietigd. Men stelt je voor een voldongen feit. Bij het inplannen van de afspraak moest ik contactgegevens achterlaten. Verder was er gewoon iemand thuis op het moment dat de container werd opgehaald. Er is niet aangebeld en er is ook telefonisch geen contact opgenomen. Men dreigt met incassobureau en gaat door met bonafide incassopraktijken door iedere week of twee weken een factuur te sturen in plaats van de dialoog aan te gaan met de klant.
Ongehoord dat Praxis haar naam verbind aan een dergelijke partij. In de voorwaarden staat dat als de inhoud niet zou voldoen de container mogelijk niet wordt opgehaald. Uit alles blijkt echter dat men erop inzet om klanten te misleiden om uiteindelijk een veel hoger tarief te kunnen innen.

Excuses, betere informatievoorziening en staken met de malafide incassopraktijken.

Putri
    Niet eens het fatsoen om op mijn klacht te reageren. Dat zegt wel genoeg denk ik.
    Putri
    Weer even een update een kleine week later. Nog steeds geen reactie.

Het bizarre is dat ze gewoon doorgaan met hun malafide incasso praktijken in plaats van te reageren op mijn klacht. Ze hebben er vandaag een incasso bureau op gezet, 225 euro hebben ze nu nog even 40 euro bij gedaan + rente. Op diverse sites ook een (slechte) review geplaatst, maar ze reageren daar niet eens op. Blijkbaar vinden ze het niet erg dat ze ontevreden klanten hebben. Nergens hebben ze nog gereageerd. Praxis ook niet. Vraag me echt af of het wel om Praxis gaat, of dat ze die naam alleen voeren om vertrouwen te kweken. Ze reageren met een domeinnaam van r2recycling. Als je een beetje gaat Googlen dan zie zie je telkens deze zelfde naam terugkomen.
    Het vreemde is dat ze wel heel veel goede reviews hebben op google. Alleen hoe je kunt zien dat het om een louche partij gaat is doordat de negatieve reviews niet alleen een beetje negatief zijn, maar dat deze mensen die de negatieve reviews geven zich eveneens opgelicht voelen. Normaal bij een legitieme partij zie je dat mensen een wat slechtere ervaring hebben gehad en dan zie je tevens een reactie daarop van het bedrijf. Het vervelende van reviews is ook dat malafide partijen die gewoon kunnen kopen weet ik uit ervaring. Daar lijkt het hier ook op. Vooral het niet reageren en gewoon facturen blijven sturen, dat doet een beetje serieus bedrijf echt niet.

Ik hoop echt nog steeds op een reactie van Praxis, maar helaas blijft deze uit...Denk dat ik misschien ook nog wat ga plaatsen op Radar, maar ben daar in beginsel tegen. Maar goed, heb ze nu wel genoeg de kans gegeven om te reageren en de kwestie op te lossen. Ben ook wel zo dat het dan een soort van principe kwestie wordt.

Putri
Praxis heeft geen contact opgenomen. En de instantie die hun naam voert blijft doorgaan met hun malafide incassopraktijken in de hoop dat mensen op den duur gaan betalen uit angst. Misselijkmakend dat dit gewoon zo kan in Nederland bah. Ik ga in ieder geval nooit meer naar Praxis.

Ook een klacht indienen over ?