Opgelost door Praxis: Voor een gratis product van HG moet ik toch gewoon betalen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 177942
Gebruiker
P.G. Thomasson
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In het actieschap van HG staat HG douche & wasbak spray, met daarop door de fabrikant opgedrukt "Gratis Actieverpakking". Bij de kassa moet ik echter de gewone prijs betalen. Ik bespreek mijn klacht met een medewerker en weiger voor het product te betalen. De reactie van een van de medewerkers is: "we gaan geen producten gratis weggeven, dan hebben we morgen heel Apeldoorn in de winkel staan". Afgesproken is dat hij het zal navragen en mij zal terugbellen. Ik ben niet teruggebeld en het probleem melden op de website van HG heeft ook geen reactie opgeleverd. Volgens mij betekend gratis dat je er niets voor hoeft te betalen, maar bij de Praxis denken ze daar kennelijk anders over. Bij eerdere acties van HG heb ik soortgelijke reacties gehad. Bij aankoop van een HG product, een fles HG douche & wasbak spray gratis, werd toen uitgelegd als 2e fles gratis, maar dat stond expliciet niet in de voorwaarden. Beide verpakkingen heb ik nog in bezit.

De oplossing

Het zou fijn zijn als de medewerkers duidelijker worden geïnstrueerd over lopende acties, nu legt elke medewerker het op zijn eigen manier uit. Inmiddels zijn mij een aantal actieverpakkingen onthouden, graag zou ik die alsnog kosteloos willen ontvangen.

2 reacties

  1. Auteur
    Praxis
    Datum
    Beste heer, mevrouw Thomasson,

    Dank voor uw bericht. Wij betreuren dat u een vervelende ervaring met ons bedrijf heeft gehad.

    Wij bellen u morgen op en zullen een passende oplossing bieden.

    Met vriendelijke groet,

    Richard Westerveld
    Praxis klantenservice
  2. Auteur
    P.G. Thomasson
    Datum
    Praxis heeft keurig teruggebeld. Als oplossing wordt een tegoedbon van € 5,- voorgesteld en geaccepteerd. Opvallend is wel dat er inhoudelijk niet op het probleem wordt ingegaan. Inmiddels zijn wel alle hoekjes met "gratis" van de stickers op de flessen afgescheurd. Ook van HG is er inmiddels een reactie, ook zij gaan hierbij niet inhoudelijk in op het probleem, maar ze zullen uit coulance een gratis fles sturen. Ik blijf met een vraag zitten, was er nu een actie, of was er geen actie?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P.G. Thomasson
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Praxis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen