Wij vinden dat Pretium hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Opgelost door Pretium: Incasso na overlijden vader, abonnement een jaar door laten lopen ondanks dat ze wisten dat hij was overleden!
Details
De klacht
Mijn vader is in januari 2014 overleden. Twee weken geleden krijg ik ineens te horen dat Pretium het abonnement van mijn vader een jaar heeft laten doorlopen, ondanks dat Pretium op de hoogte was van het overlijden van mijn vader (per brief op hoogte gesteld).Pretium geeft echter aan een brief gestuurd te hebben, dat zij de overlijdensakte nodig hebben om het abonnement op te zeggen.Deze brief heeft echter niemand ontvangen. Zij denken er 1,5 jaar niet aan om de contactpersoon van het verzorgingshuis te bellen waar mijn vader woonde (deze contactgegevens hadden zij wel in hun bezit), maar maken misbruik van het overlijden van een persoon om het abonnement door te laten lopen. Pretium beweert de overlijdensakte nodig te hebben voor het afsluiten van het abonnement, maar na een jaar lukte hen dit wel af te sluiten zonder het document. Ik heb een officiële klacht ingediend bij Pretium zelf.Helaas wil Pretium niet zelf op de klacht ingaan met mij, maar doet dit alleen via de deurwaarder.De oplossing
Terug storten van het bedrag van 167,91 euro, voor het een jaar laten doorlopen van het telefoon abonnement van mijn vader na zijn overlijden, ondanks dat Pretium hiervan op de hoogte was.Zij waren hier per brief van op de hoogte gesteld door de maatschappelijk werkster van het verzorgingshuis waar mijn vader woonde (tevens beschikbaar als contactpersoon hierin).
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.