Opgelost door Pretium: Ophefkosten na overlijden

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 186812
Gebruiker
AstridH
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn grootvader had een vaste telefoonlijn via Pretium en na diens overlijden hebben we die opgezegd. Bij het opzeggen bleken er nog ophefkosten (25 euro) in rekening te worden gebracht die volgens mij niet rechtmatig en ook niet redelijk zijn. Men beroept zich op de Algemene Voorwaarden (Artikel 14.10), maar o.b.v. Artikel 6:237i BW zouden deze ophefkosten mijns inziens niet mogen worden berekend. Daarnaast is het erg onredelijk om deze kosten na een overlijden nog bij de nabestaanden in rekening te brengen.

De oplossing

Ophefkosten worden ingetrokken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Pretium hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Pretium
    Datum
    Geachte mevrouw Heutinck,

    Naar aanleiding van uw melding via Klachtenkompas hebben wij inmiddels telefonisch contact met u gehad. Hierin is de oplossing met u besproken.
    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Marjolijn - Webcare team Pretium
  2. Auteur
    AstridH
    Datum
    Kosten worden niet in rekening gebracht.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AstridH
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Pretium?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen