Opgelost door Pretium: Pretium doet erg moeilijk bij opheffing abonnement bij overlijden.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 268683
Gebruiker
JKA
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn vader is op 28-05-2017 opgenomen in het ziekenhuis en overleden op 31 mei. Ik heb zijn abonnement bij Pretium opgezegd middels een brief. Dit was niet genoeg, zij wilden ook nog overlijdensacte en Verklaring van mij. Daarna ontvang ik brief met abonnementskosten en ophefkosten. Klantenservice gebeld. Zij doen een maand over opheffing maar dan kan de contractant nog wel bellen(?) en verwijzen mij tevens naar de AV. In de AV staat dat contractant ophefkosten moet betalen als abonnement wordt opgeheven. Maar de contractant (tel. contract) leeft niet meer. Hoe zeg je dan op? Brief gestuurd dat de kosten onrechtmatig zijn: KPN berekent geen kosten sterker nog zij beheren de lijnen niet eens, terwijl dat pretium dit wel uitdraagt, de genoemde bepaling in de AV is onvoldoende concreet (wordt geen bedrag genoemd) en is aan te merken als onredelijk bezwarend zie BW. Kosten zijn niet gespecificeerd etc. Pretium stuurt weer brief maar beantwoord niet mijn vragen. Zij verwijzen steeds naar hun AV. Dit schiet dus niet op. In deze verdrietige en droeve tijd om het verlies van beide ouders te verwerken en de nodige financiele rompslomp is Pretium het enige bedrijf dat moeilijk doet bij overlijden.

De oplossing

Beeindiging van abonnement zonder extra kosten en zeer zekers een excuus. Zo ga je niet met nabestaanden om.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Pretium hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JKA
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Pretium?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen