Prevenda Makelaar is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Klacht Prevenda Makelaar: wanprestatie door prevenda
Details
Klacht
Wij wilden onze te koop staande woning verhuren. ING Bank eist dat dit via een van de geselecteerde partners gebeurd. Wij hebben hiervoor Prevenda ingeschakeld. Het premiumpakket afgesloten waarbij Prevenda huur int en door stort naar ons. Echter als de huurder niet betaald gaat het mis. Prevenda doet onvoldoende om het geld te innen en liegt over de ondernomen acties.Wanneer je hen hierop aanspreekt wordt het contract eenzijdig en onrechtmatig beëindigd door prevenda. Het feit dat de slecht functionerende en onjuist informerende medewerker de vrouw van de eigenaar is, helpt de situatie ook niet. vervolgens hebben zij de vooroplevering en de eindoplevering niet meer uitgevoerd, ook heeft de huurder nog borg staan bij prevenda en heeft men nog sleutels van onze woning. Men weigert contact en dreigt zelf met aangifte voor stalking (omdat we 7x in 1 maand hebben gebeld!!).
Gewenste oplossing
Sleutel terug, borg terug, schadevergoeding voor het niet naleven van het contract en openbare excuses.Schade die wij zover hebben geleden zijn onder meer de advocatenkosten voor het opeisen van de huurachterstand en onderzoek naar werkwijze van Prevenda.
Bedrag loopt nog op maar is reeds 1200,00
Daarnaast zal de KLB nog moeten aangeven hoe hoog de kosten voor klachtengeld zijn. (vreemd overigens dat je voor het indienen van een klacht vooraf moet betalen!)
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.