Klacht Prewonen: Chronische gezondheidsklachten en financieel verlies door 5 jaar koerende duiven van buurman.

Es.

Beste lezer,

Al ongeveer 5 jaar heb ik last van het gekoer van duiven. Ik woon op de 1e verdieping in een klein appartement en balkon zit vlak naast een tuin van een man met duiven. Hij houdt de duiven in een hok in zijn tuin. Eerst had hij er 70 ongeveer, nu iets minder maar nog steeds aardig wat. Mijn woning is van Pre Wonen. De woning van de man met duiven is van Woon op Maat. Bij Woon op Maat heb ik ook een klacht ingediend over deze zaak bij jullie, enkele weken geleden al. De man met de duiven woont op Vlaanderenstraat 1. Ik woon op de Alkmaarseweg 298.

Het geluid, het koeren is erg indringend en is in mijn hele woning hoorbaar, vooral in de lente en zomer. Als de zon schijnt, dan wordt het geluid meer intens. Hoe warmer het is hoe meer de duiven van zich laten horen. Ik ben hoogsensitief en kan mij niet ontspannen bij dit geluid en verkramp hiervan. Gevolg is dat ik al jaren bijna de hele lente en zomer oordopjes in heb. Op mijn balkon zit ik nooit meer, terwijl ik juist hou van tuinieren en dat juist voor mij ontspannend werkt. Door de situatie heb ik chronische gezondheidsklachten gekregen waardoor ik een tijd in de ziektewet heb gezeten en veel geld heb uitgegeven aan behandelaren en nog steeds. Door de stress. Ik heb de klacht diverse malen gemeld maar er wordt steeds niets gedaan, omdat er verder bijna niemand klaagt. Inmiddels weet ik dat ( minstens) 6 mensen in de buurt ook last hebben en zij hebben inmiddels allen ook een klacht ingestuurd. Er zijn dus nu 6 klachten ingediend van verschillende mensen. Sommigen hebben ook al eerder geklaagd, soms ook al vaker. Ik verzoek u te helpen, zodat deze situatie kan leiden tot een duurzame oplossing en ik eindelijk weer normaal kan ontspannen in mijn woning.

Vriendelijke groet, Esther de Groot

Er hebben nu 6 verschillende mensen een klacht ingediend.

Ik verzoek de woningbouw tot een duurzame oplossing te komen. De woningbouw kan samen met Woon op Maat de man met de duiven een andere, meer geschiktere woning aanbieden. De woningen staan te dicht op elkaar. Dit is geen geschikte locatie om duiven te houden. Het is vragen om problemen. Het is niet te begrijpen dat dit is goedgekeurd.

Prewonen is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Prewonen?