Klacht Prijsvrij.nl: geen transfer bij prijsvrij, op site niet goed weergegeven, geen medewerking, geen vakantie
Details
Klacht
Ik heb een vakantie via prijsvrij.nl geboekt met volgens hen geen transfer. Ik heb echt nog nooit gehad dat je een vlucht boekt en een hotel, maar het hotel is niet te bereiken. Dus ik kon het me niet voorstellen. Ik heb de tip gehad dit te checken. Ik heb toen een mail gestuurd en hier is niets mee gedaan. Pas de donderdag voor mijn vakantie (ik 'vertrek' op op 24 april) kreeg ik een duidelijke brief dat het er niet bij zat. Ik ga als blonde vouw alleen op vakantie en heb na een moeilijke tijd mijn rust nodig. Ik ga voor en vakantie waarbij alles georganiseerd is, dus niet backpacken ofzo. Aan de telefoon krijg ik te horen. Ja maar mevrouw, als er een transfer bij zit, dan staat dat erbij. Als ik een vakantie boek in het buitenland, met hotel erbij, dan verwacht ik wel dat ik er op een fatsoenlijke manier kan komen. Ik vraag of er een transfer geregeld kan worden en wat de kosten dan zijn. Is er geen transfer mogelijk. Het alternatief is 4 uur en 41 minuten met de bus, met twee keer overstappen waar niemand engels spreekt. Zegt mevrouw ach met handen en voeten kom je ook heel ver. Een taxi regelen kost minimaal 350 euro heen en 350 terug. Ik kon ook tegen meerprijs mijn hotel omboeken naar een hotel dichterbij het vliegveld. Dat kon dan via De Jong Intra, omdat het hotel via hen geregeld is. Zij vertelden me dat ik zelf het hotel moest zoeken. Blijkt er maar één hotel beschikbaar en dat is nog verder weg van het vliegveld. Ik kon ook een auto huren, maar ik heb geen creditcard en de prijzen zijn gestegen naar 150-200 euro exclusief kosten als verzekeringen. Bovendien zit er een hoog eigen risico bij, vaak 1000 euro of meer. Ik kan zelf niet het risico nemen op het vliegveld een auto te huren, omdat ik geen garantie heb, dat dit met een betaalpas kan. Dit levert mij veel te veel stress op en zo ga ik verre van rustig en ontspannen op vakantie. Vanmorgen (23-4-2018) belde ik om bovenstaande door te geven. Krijg ik een bandje met boodschap dat zij me terugbellen. Word ik vervolgens niet teruggebeld. Nu ik hen om half 2 's middags aan de lijn krijg, krijg ik geen enkele medewerking. Alles ligt bij mij. Zij zouden op de site duidelijk hebben staan dat er geen transfer bij zat. Ik heb alles goed doorgelezen en teruggezocht, maar dan heeft het echt in de zeer zeer kleine letters gestaan. Nu moet ik zelf ook nog eens extra annuleringskosten gaan betalen waarvan zij nog niet weten hoeveel. Ik ben het hier niet mee eens.Gewenste oplossing
Het meest ideale zou zijn dat via prijsvrij alsnog een hotel omboekt. (Graag in een zomervakantie, omdat ik docent ben)Dat ik nu niet op vakantie kan zie ik niet als een annulering uit vrije wil of door oorzaken van mijn kant. Hierdoor wil ik deze kosten dus niet betalen.
Of ik wil het bedrag wat ik voor mijn vakantie betaald heb, inclusief de parkeergelden die ik vooraf heb moeten betalen aan het vliegveld in Charleroi terug hebben. Het gaat om 425 euro.
Ik kan mijn bijlagen in pdf niet toevoegen
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.