Klacht Prijsvrij.nl: Prijsvrij bedenkt eigen regels en lapt ANVR aan hun laars

Sebastiaan

In december een reis geboekt naar Egypte via Prijsvrij.
Na aanleiding van Covid-19 heeft de touroperator ITS Reisen aangegeven dat alle reizen geboekt voor aanvang Covid-19 in Europa met een vertrek tot 31 juli kosteloos geannuleerd mogen worden. Echter heeft Prijsvrij naast hun ANVR voorwaarden eigen regeltjes (waardoor heel de ANVR geen nut meer heeft) dit is dus niet mogelijk via Prijsvrij. Na veel contact met Prijsvrij over de kwestie komen wij niet verder. Vervolgens heb ik contact gehad met een Travelcounsellor die zelf ook reizen aanbieden via ITS Reisen. Deze geeft aan gewoon volgens de voorwaarden zoals ITS Reisen aangeeft te kunnen annuleren. In mijn geval wil dit zeggen annulering tegen een voucher van € 0,01. Tevens kunnen zij mij nooit vragen de restbetaling te doen gezien zij niet kunnen garanderen dat mijn reis kan doorgaan. Het lijst de Travelcounsellor dan niet meer dan terecht om mijn reis kosteloos te annuleren ook volgens ANVR voorwaarden. Momenteel heb ik beroep gedaan op Burgelijkwetboek boek 6 artikel 263. “in geval er goede grond bestaat te vrezen dat slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal worden nagekomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.” Prijsvrij kan deze reis niet aanbieden op grond van het door ons geboekte. Prijsvrij kan dan ook niet anders dan onze reis te annuleren. Ook al zou het reisadvies op geel komen, kan Prijsvrij de door ons geboekte verwachtingen niet kunnen naleven. Er is op dat moment sprake van beperkingen die tijdens het boeken bij ons bekend waren. Tevens het risico dat het land weer op slot gaat is te groot. Hiervoor kunnen wij met eigen zaak geen risico lopen. Om opgesloten te zijn in Egypte of 2 weken bij terugkomst in quarantaine te gaan. Prijsvrij kan dan ook niet meer dan annuleren. Er worden inmiddels al pagina’s aangemaakt/rechtsbijstand ingeschakeld en op alle pagina’s met reviews slechte recensies geschreven. Hoop voor Prijsvrij dat ze hun kop boven water kunnen houden en niet de klant de dupe wordt!
————————————————————-
Hoe meer ik onderzoek doe hoe kwader ik word!!! Ik kom er namelijk achter dat Prijsvrij onderdeel van Der Touristik is (valt ITS ook onder). Toch kan ik niet annuleren via Prijsvrij omdat zij andere overeenkomsten hebben. Overeenkomst die ongunstiger is dan elk ander niet aangesloten bedrijf? Geloof je het zelf nog?

Kosteloos annuleren!

Ook een klacht indienen over Prijsvrij.nl?