Klacht PrintAbout: PrintAbout weigert vervangen printer in te nemen.

Klachtnummer
# 297780
Gebruiker
L. Hovy
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PrintAbout weigert voor de 2e maal de printer die ik vervangen heb door een printer van PrintAbout, in te nemen. Volgens hen hoeven ze geen printers in te nemen, wel wasmachines. Dat is echter onzin, ook volgens de Consumentenbond, die ik hierover bevraagd heb. Uit de onderstaande wetteksten blijkt duidelijk dat leveranciers elektrische/elektronische apparaten moeten innemen, ook printers: zie http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:32012L0019; http://wetten.overheid.nl/BWBR0034782/2016-02-02#Artikel2.

De oplossing

Ik stel ten eerste voor dat PrintAbout de vervangen printer op een overeen te komen moment laat ophalen en inneemt.
Ten tweede: dat PA duidelijke informatie op zijn website plaatst over het innemen van met name genoemde apparaten, en daarbij verwijst naar wet- en regelgeving.
Ten derde: geen verkeerde voorlichting verstrekt over de innameplicht.

1 reactie

  1. Auteur
    PrintAbout
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte meneer Hovy,

    Hartelijk dank voor het geven van een beoordeling.

    Uiteraard vinden wij het vervelend hoe dit alles verlopen is.
    U kunt de printer op eigen kosten naar ons opsturen, zodat wij kunnen zorgen voor een duurzame recycling.

    Wanneer u hiervan gebruik wilt maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

    Met vriendelijke groet,
    Het PrintAbout Team

Ook een klacht indienen over PrintAbout?