Klacht PrintAbout: Schijn voordeel en lekkende Print About Eigenmerk Cartridges

J.P. van Elst

Na verloop van tijd moesten originele Brother Cartridges worden vervangen om dat ze leeg waren. Ik had nog een aantal Print About Cartriges op voorraad dus deze geplaats. Alles leek weer goed te werken en de printen waren netjes.
Na verloop van enkele weken laag onder het inkt cartridges compartiment een plasje blauwe vloeistof. De Cyan cartridge bleek te lekken. De lekkage zat tussen het zwarte dekseltje en het transpatente deel van de cartridge. Dekseltje los geklikt daar bleek al snel het probleem, de plastic folie zat niet goed verlijmd daardoor lekte de cartridge. Printer en bureau schoon gemaakt, wat echt geen fijne klus is.
Gebeld met Print About “Wat vervelend enz. enz.” en sorry dat kwam eigenlijk nooit voor, en voor het ongemak werd gratis een pakket cartridges geleverd.
Ook weer opgelost.
Maar nu blijkt dat er weer lekkage is met de Print About Cartridges niet zo erg als de eerste keer maar toch weer vuile handen.
Een ander probleem met de Print About Extra Capaciteit Cartriges is dat deze extra capaciteit achterblijft omdat de chip bepaald wanneer de cartridge “leeg” is.
Dus het zo mooi voorgestelde prijs voordeel van 18 % is niet echt aanwezig.
In de bijlage wat foto’s van het niveau waarbij er niet meer kan worden geprint Print About Cartridges bevatten nog 3 tot 5ml.

Wat is nu het voordeel ten opzichte van de originele Brother Cartridges?
Print About Cartridges hebben voor een iets lagere aanschafprijs een grotere hoeveelheid inkt, maar deze grotere hoeveelheid inkt komt niet op papier.
Maar door lekkage op je bureau.
Ik besef dat het moeilijk is om te concurreren tegen de gevestigde fabrikanten en dat de elektronica meedogenloos is, maar dat er een oplossing voor dit probleem moet komen lijkt mij duidelijk.

Dat het bedrijf het probleem erkent.

PrintAbout
    Beste J.P. van Elst,

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend om te vernemen dat u zich niet geholpen voelt. Op 20 juli 2021 hebben wij u reeds een mail gestuurd waarin wij uw case en de daarop verleende service hebben toegelicht.

Allereerst de klacht met de gele starter cartridge van order 11128879. De zogenaamde starter cartridges behoren tot het pakket dat de fabrikant aanlevert en valt dus onder de fabrieksgarantie. In het geval van een defecte starter cartridge dient er inzake de garantie contact opgenomen worden met de fabrikant. Niet omdat wij u niet zouden willen helpen, maar omdat wij simpelweg een starter cartridge niet kunnen vervangen. Dit betreft een specifiek product dat enkel door de fabrikant zelf onder garantie vervangen kan worden.

Als tegemoetkoming hebben wij op 18 december 2019 nog een extra set gratis cartridges van ons huismerk ontvangen.

Op 26 november 2020 hebben wij eveneens een gele cartridge welke snel leeg was, kosteloos voor u vervangen.

Op 18 maart 2021 hebben wij melding ontvangen van de cartridges van order 13899102 die snel leeg waren en een lekkende cyaan cartridge. Diezelfde dag hebben wij u onder garantie kosteloos een vervangende set cartridges opgestuurd.

Wat betreft het kleine laagje inkt dat achterblijft, dat heeft te maken met de constructie van de cartridges.
    De meegestuurde foto’s hebben wij bekeken en beoordeeld. Via de chip op de cartridge kan de printer lezen hoeveel afdrukken er gemaakt worden. Wanneer dit aantal bereikt is, geeft de printer de melding dat de cartridge leeg is, ondanks het laagje inkt wat nog in de cartridge zit.

Dit laagje zit onder de uitgang van de cartridge en kan niet meer opgepakt worden voor gebruik.
    U dient de cartridges dan ook te vervangen. Dit is op het deel van de cartridges waar een klein laagje inkt is achter gebleven het geval.

Op een ander deel van de cartridges lijkt wat meer inkt te zitten. Om u tegemoet hebben wij dezelfde dag nog een creditfactuur aangemaakt voor 50% van de aankoopwaarde voor order 13899102. Onze administratie heeft om uw IBAN nummer gevraagd zodat ze dit bedrag aan u over kunnen maken.

Wij vertrouwen u erop u hiermee naar alle redelijkheid geholpen te hebben.

J.P. van Elst
Printabount geeft zeer snel vervangende cartridges of crediteren een gedeelte van het factuur bedrag. Maar het probleem zit in het product, de cartridge. De afdichting van de cartridges is niet zoals origineel wat lekkage oplevert. Het GROOTSTE probleem bij de Printabout Brother cartridges is dat er elektronische / digitaal door een chip wordt bepaald dat hij LEEG is terwijl er nog tussen de 3 ml. en 5.5 ml. inkt aanwezig is. Dit is in op een inhoud van 9 ml. en 13.5 ml. respectievelijk 33 1/3 en 41 % . Dit verdwijnt dan in het milieu en een voorgespiegeld voordeel is echt niet aanwezig.

Ook een klacht indienen over PrintAbout?