Klacht Privatelease.com: Onterechte factuur en slechte klachtafhandeling

GaveKastanje#473

Drie jaar lang auto gehad via dit bedrijf, met constructie waarbij de auto via snappcar verhuurd wordt. Auto meer dan 100 keer verhuurd. Bij inleveren proberen ze ons te laten betalen voor een paar kleine gebruikerssporen en wordt hier 2 keer het eigen risico voor in rekening gebracht. Een zinnige uitleg hiervoor komt er niet, en nadat we een klacht hebben ingediend komt er simpelweg geen reactie meer (geen reactie binnen 14 dagen, ook niet na herinnering van onze kant). Ruim anderhalve maand later worden we opeens gebeld met de vraag: 'wanneer gaat u de factuur betalen'? Ik val zowat van m'n stoel. Geven ze aan dat de klacht al 'is behandeld', maar concreet hoe dan kunnen ze niet zeggen. Daarna dreigen ze met een incassobureau als er niet betaald wordt.

Bijzonder onfatsoenlijk om zo met klanten om te gaan.

De factuur van 500 euro crediteren

Nog geen deugdelijke reactie
    Privatelease.com
    Goedemorgen heer Van der Flier, bedankt voor de klacht.
    Hierover is meerdere keren contact geweest met u en hebben we uitgelegd dat de door ons in rekening gebrachte schadekosten niet gecrediteerd zullen worden. De schades vallen geenszins onder gebruikssporen, maar onder schade.
    Mochten de schades ontstaan zijn door het verhuren via SnappCar, dienen de schades binnen 48 uur gemeld te worden bij SnappCar om de schade te verhalen op de huurder. U neemt zelf het risico om de auto niet te controleren na elk verhuur. Na 48 uur komt de schade op uw conto, zoals in de voorwaarden staat vastgelegd in artikel 10.3.

Er is door meerdere afdelingen naar de situatie gekeken en deze is 3 keer opnieuw beoordeeld. In alle gevallen is de conclusie eenduidig: de schade is terecht doorbelast en er volgt geen credit van het schadebedrag. De openstaande schadefactuur zal in zijn geheel voldaan moeten worden.

Het spijt ons u niet positiever te kunnen informeren.

Groeten, Privatelease.com

GaveKastanje#473
Er is geen oplossing aangeboden. Privatelease.com blijft vasthouden aan de starre houding

Ook een klacht indienen over Privatelease.com?